Tuesday, 13 April 2010

~ 2 Budak Kecik Si Kaki Buli ~

Watak Utama


Budak kecik A – lelaki, berbaju hijau,

Budak kecik B – lelaki, berbaju oren

Cik Ain – perempuan, berbaju kebaya bewarna hitam putih

Waktu/Tempat Kejadian : lbih kurg 7.20 pm/lif kuarters suk


al-kisah-Nya...


Smalam ain balik agak lewat dalam pukul 7pm cam tu, itu pun bila dah terasa seram sejuk sesorg kat ofis cepat2 kemas brg punch card kunci ofis terus balik...



ffuuhh nsb sgt baik smlam masuk je pagar kuarters elok je ad park kosong satu



paling nyampah kat kuartes tu park sgtlah miskin..benci benci....ngan tkial-kial nya sbelah tgn bawa beg blik kg ngan pnuh baju dalam tu..ngan sbalah lagi tgn bawa beg kcik isi baju kotor napa lah takde sapa nak tlg angkatkan beg time tu.huhu muka xmalu nak mintak org tlg



mmg dah nampak ada dua budak kecik ngah tunggu lif



tinggi lbh kurang sama,muka seiras dah sah2 lah sama makbapak skali pandang dah cam upin ipin lak lantak lah anak org bialah



sampai depan lif ain letak lah beg tu atas lantai konon nak relaxkan otot2 tangan yg agak sengal2 sementara nak tunggu lif tbuka

tiba-tiba budak kecik A ni terus amik beg yang isi baju kotor tu dipegang di layang2 nya.. apahal lak budak ni..control cun g…yang budak kecik B ni lak datang dekat tunjuk2 perut ain..pas 2 cakap "eeee t lam perut tu ada anak" wahhh ngan sedap mulut ko je bcakap..fuhhh terus berderau jantung ni…xpe bdk kecik malas nak layan sgt…buat bodoh je…budak kecik A tu xabis2 dok pegang beg dlayang2nya lagi ain suruh letak balik beg tu, dia boleh cakap
"ha xnak letak"..lantak ko lah budak jangan tburai isi perut nya sudah…
lif tengah yg tbuka ha lagi satu hal lif tengah ni kalo nak keluar/masuk kene tahan ngan tangan pintunya kalo tak mmg tsepit la jawabnya tbuka pun sikit je slalu mmg tkangkang2 nak menahan pintu lif tu lagi2 kalo sorg2 sabo je lah
satu lif plak ngan budak tu nasib baik ada dua lagi kakak n seorang pmuda (identiti mereka adalah tidak diketahui) pun skali 1 lif…bila masing2 tekan no.lif … dua kakak n seorang pemuda tu akan keluar dulu..dan akan hanya tinggal ain n dua budak kecik kaki buli tu.. dalam lif budak kecik B cakap lagi sambil tunjuk perut ain ulang balik ayat yang sama sila rujuk ayat diatas...gila apakah saya blum kawin lagi wahai budak kecik yang nakal camane nak ada baby lam perut ni.. yang pmuda tu dok tsenyum2 je aphal suka ko tgk pompuan kene buli ngan budak kecik kan kakak sorg ni kua,pas 2 pmuda ni plak kua…tggl lagi sorg kakak ni…budak kecik B ni plak tiba2 menjerit skuat hati dia cam nak tkeluar anak tekaknya…ha gila apakah budak ni…lif terbuka kakak sorg ni plak kua…tiidakkkkkkkk hanya ain ngan mereka bdua je..budak kecik A 2 terus ambil beg bju kotor tu dlayang2 nya lagi cam beg tu dia yang punya n terus dicampaknya kat ain sambil bkata
"ha padan muka ko".. masa tu mmg xleh nak cakap apa dah sbab dah jadi takut tengok diaorg,ain cuma diam bdiri tegak cam ngah nyanyikan lagu NEGARAKU huhu
xnak marah xnak melawan xnak tengking xnak terajang
takut nanti diorang buat hal yang lagi teruk xpun mereka report kat mkbapak diaorg xpasal2 kene saman..aaaahhhh SANGAT MENAKUTKAN.. budak kecil B p lagi tekan2 suma no.kat lif dtumbuk2 nya alahai!!! patut lah lif kat situ sumanya dah nyawa2 katak
ngan melompat2nya cam beruk kelaparan…



AKHIRNYA pintu lif tbuka fuuhhh lega budak2 tu nak keluar mmg dah rasa lega gila lah masa ni…tp tidak rupanya sangkaan ku meleset diaorg sempat lagi meludah kat ain sblum kluar.. tak cukup lagi tu budak kecik A boleh tahan pintu lif yang budak kecik B plak mludah kat ain sesuka ati makbapaknenekmoyang dia btul lah ludah lagi kat ain bgilir plak budak kecik A lak ludah yang mmg betul2 kaww elok je air ludahnya jatuh betul2 kat sbelah beg balik kg ain…nasib baik xkene kalo kene mmg nahas ko wahai budak..bgilir g ludah…apakah dosa aku pada ko budak kecik...pintu lif dah nak tetutup pun sempat lg budak tu nak meludah…bnasib baik xkene air ludah diaorg...mmg ada ain tnya kat diaorg "eh korg adik bradik yea" konon2 nak tunjuk skill pandai melembutkan ati budak yg nakal ni tp harammm xdlayan nya lah

adakah ain sudah menjadi mangsa buli…ha sangat takut



Masa tu mmg rasa nak marah tapi tak sampai hati sebab budak tu mmg kecik lg



ain amik kputusan untuk diamkan diri…lepas ni ain akan pastikan tidak akan tserempak ngan dua budak kecik tu lagi…mintak2 diaorg dah lupa muka ain n xkan buli ain lagi… aminnn...



kwn serumah ain bgtahu budak kecik A dan B tu adalah adik beradik sorg darjah 1 sorg g tadika kalo xsilap lah dan ternyata budak tersebut mmg bgitu perangainya… mgkin ain adalah salah satu mangsa buli mereka…



apalah nak jadi wahai budak bila ko dah besar nanti !!!!!!





notahati : lbih bhati2 agak2 kat mana leh blajo silat yea..huhu xnak jd mangsa buli lagi walaupun ngan budak yg baru berumur 6,7 tahun..sgt takut

2 comments:

Wife to Firdaus Ghazali said...

nakal ya amatnya...kalo kena dgn silap org..mau kena pelempang itu budak 2org...len kali ain kena tegas...jgn bagi muka...geram tul akak dgr cita nih...kalo ngn akak,mmg siap ar bdk2 tu

Luv Syahnia said...

ain ni jenis lmbut cikit..mmg rasa nak marah tp ntahlah kak..xtkeluar plak..cam tkejut je sbb xpnah jumpa g budak yg snakal tu..tgamam terus huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...