Monday, 6 September 2010

~ HuJuNg MiNgGu TeRaKHiR RaMaDhAn ~

Salam kekawan *__*

semalam hujung minggu mesti ramai yang bawa family bshopping kan
bestnya..membeli belah disaat akhir..
harga pun pasti murah tapi mungkin dah tak banyak pilihan
cik ain tak mampulah nak menghadap kesesakan orang ramai
aduiii bisa pengsan..hihihi

ain takde dah nak shopping2..cukup semua
tak sabar nak pakai dihari raya..huhu gedik
aktiviti hujung minggu cuma dirumah menyiapkan segala persiapan
jumaat petang cepat terus bedesuppp balik kg

kawan nak belanja berbuka di aroma ikan bakar, pantai remis
sesapa yang hadir ke sini pasti tidak akan menghampakan

percayalahhh!!! semua makanan disini sungguh melazatkan
jawapan pelanggan ~> betuiiii..betuiiii (versi upin ipin)

malamnya melayan GaDiS MeLaYu musim ketiga TV9
suka sungguh melayan program realiti camni
nak pergi ujibakat segan..jadi penonton je lah..
sudah tentu tak segan!!! 


SaBTu
pasang langsir umah ruang tamu pertama..
ni pun sudah berapa tingkap
cik ain pasang sesorang inginkan lebih ketenangan..apakah???
cam tak percaya..heyyy sudah siap..hihihi
petang pulak..hantar mak abah pergi belai kerepek n jeruk
wajib ada dihari raya
kalo takde rasa tak penuh je meja kuih..harus anak cucunya
yang duk penghabisnya..abah beli lebih2 cikit ya!!!

AhAd
pepagi abah sudah gegarkan pintu bilik
ajak pergi beli bahan2 masakan di pasar borong untuk masak2 
buat kunjungan bagi sanak saudara 
menu ~> nasi himpit + kuah kacang +  
ayam masak kicap + kuah lodeh
selepas siap dimasak tugas seterusnya adalah membungkus
 mengikut berapa orang yang nak dibagi

bersiap sedia cik ain untuk menghantar bungkusan 
makanan ke rumah2 yang akan diberikan

tu dia si tukang penghantar..kakak ain yang 2nd
kak ina walaupun kamu tak berdandan cantek seperti saya
kamu tetap cun!!! ayat bodek
sebab ain takmau turun dari kete untuk hantar makanan tersebut
 saya kan pemalu..max pemalu taw hehehe
so, cik ain jadi tukang driver je :P

 sambung lagi pasang langsir untuk ruang tamu kedua, ketiga n dapur
 baru terperasan banyak lah pulak tingkap umah mak ni!!!
mak lepas ni jangan tambah tingkap lagi yea..

gigih sungguh anak daranya memasang langsir
sampai begini gamaknya..
oooPPPsss
ini bukan keje cik ain yea
tak salah n tak silap lagi mesti keje cucu2 mak ni!!!


apa jadi ngan kueh raya cik ain yang tak bercelup coklat lagi tu???
terima kasih mak sudi tolong celupkan coklat!!!
terima kasih abah jugak tunaikan permintaan anakmu 
yang rengek2 mintak pasang pelita *__*


notacikain **, segalanya sudah siap..persiapan baju, rumah, kueh..beress..hanya menanti lebaran yang akan menjelma..mungkin malam raya baru cik ain sampai dikampung..sebab? tunggu next en3 ya..peace untuk kamu..hihihi

6 comments:

LyNn HaMzAh said...

dah siap buat preparation raya yer dik...best2...apesal menu hr sabtu tu mcm menu utk hari raya ek? hehehehe...

*luv Syahnia* said...

thn ni suma siapkn awal2..
senang nanti boleh relax2..hihi

owhh ni adat org jawa..sesama sedara diorg akan saling mghantar bagi makanan cam menu hari raya..

dulu masa hari raya baru bagi tapi skang takot tak sempat bagilah awal..

seminggu puasa dah bagi makanan raya..nasi himpit n berlauk lain

dan bila diorg dah bagi kita yang terima kene lah balas balik kunjungan tu..

buatlah masak2 cam menu hari raya jugak untuk bagi kat diorg..

mak ain selalu akan buat awal jugak senang time raya nanti taklah kelam kabut nak mghantar umah ke umah...

begitulah kisahnya.. *__*
fuhh leh wat karangan..hihihi

syida said...

la tak sampai kat umah akak pun..
pastu langsir umah akak tak tolong pasang pun..
alaaa tolong la cik ain..

*luv Syahnia* said...

kak syida **,

alah jaoh sgt nk mghtrnya..
blueekkkk apa guna ada ank dara
suh ank dara org pasangkn lngsir..
muahaha...

nik rosmawati said...

best la persiapan raya dah siap..akak ni mcm ade byk lg tak siap

*luv Syahnia* said...

kak nik **,

takpe kak siapkan plahan2
penat stop..:P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...