Monday, 19 April 2010

~ Seksanya pakai Pendakap Gigi / Braces ~


Pagi tadi ain ada t/janji ngan Dr.Braces (bkn nama sebenar) cam biasa stiap 6 minggu kene buat pmeriksaan selalunya dr.akan tukar besi braces atas ngan bawah ..tapi pagi tadi besi penahan yang kat lelangit ain kene buang sebab start isnin minggu lepas lelangit ain sakit bdenyut2 mmg bengkak merah..bila cakap ngan dr. terus dia potong besi guna alat pmotong (ha xtahu apa namanya) ..time dr.potong tu..aduuiiii mmg sakit ngan sakit bengkaknya lagi pastu dia amik mesin ntah apa polish kat tempat besi dpotong tadi  terasa nilu gila2 cam kene gerudi je rasanya..
badan dah rasa kejung menahan, rasa nak nangis pun ada..tapi konon nak control cun..xmau nangis2..
bila kumuh2 aarrgghhhh tidakkk  air bcampur darah..mesti dr. tu buat sampai tluka..tak pun mesin gerudi dia tu tkene skali kat lelangit ain..sampai skang terasa sakit pedih2..tak boleh nak cakap banyak bila cakap je terasa sakit teramat + sakit tekak cam nak batuk (sakit ni tiada kaitan ngan pdkap gigi yea kwn2)..



besi penahan kat lelangit atas tu lah yang kene buang
*ini gambar bukan ain nya mulut ok, cuma bagi gambaran contoh je*



*ini gambar pun bukan ain nya mulut , cuma bagi gambaran contoh je*

Skang ain kene pakai getah cam kat atas ni..kene sangkutkan dari atas ke bawah..
AMARAN DR. "awak kene pakai 24 jam ok!!!.."
tidaknya la ain nak pkai 24 jam wahai dr. mmg tak suka pakai benda ala ni...
antara sebab2 ain tak suka pakai :

* bila nak makan..gila apakah nak pakai masa makan cuba korg bayangkan nak mkn ngan getah tsangkut atas bawah cam tu..cnfrm2 ain akn buka bila nak makan dan slalunya lupa nak pakai balik hehe
tak boleh buka mulut besar2 bila nak bcakap/beborak ngan kwn2 lagi2 bila ngah beborak cerita kelakar..cnfrm2 ain akan join gelak ketawa skali dan selalunya getah tu akan putus sendiri bagus bagus tak payah pasang lagi peruntukan sehari 1
* gigi suma rasa sakit ni yang sebab utama tak mau pakai bila pakai je automatik gigi suma sakit cam dtarik2 bdenyut2 sangat tak selesa..tak larat la nak tanggung sakit 24 jam..bsepah2 je getah tu kat umah, anak sedara dok buat main haha
* orang cam pelik je bila tengok..tak kisah p mana pun..orang akan tengok tang mulut ain, pelik agaknya mesti dalam hati mereka berkata "getah apa yang tsangkut kat gigi budak ni cam getah jepun yang ikat kat rambut tu je" dan selalunya budak kecik yang banyak tegur "eeee kat gigi akk tu ada apa"..uuurrggghhh sangat sedih terus buka buang lam tong sampah

Dan bila pakai nampak cam tak cun..huhu konon perasan cun padahal
mmg tak cun pun


Dah 2tahun pakai pndakap gigi ni..mmg pakai pndakap gigi ni leh jadi kurus sebab kurang makan dan kene selalu pantang makan..selalunya ain makan je sesuka hati apa nak makan takde pantang2 hehe



notahati: horeyyy..dr.bilang tak lama lagi ain punya pndakap gigi sudah boleh bukak happy sangat...lalala

5 comments:

Anonymous said...

nAk tAnyE,,mAsE pAkAi brAcE tUh,,tAk pErlU cAbuT gIgI kE,,??cUmE pAkAi gEtAh tUh jE Eh..

my life said...

hye .. sakit tak mse nk psang 2 ??

Anonymous said...

sabor je la ain..
saya ni lg la..
saya pakai braces sejak 2006..sampai la ni...
xbkak2 lg..
bpe taun daa?
hurm..
naseb2..

Fancy elastic ligatures for braces said...

http://www.facebook.com/fancyelasticligaturesmalaysia

Anonymous said...

salam...ain sakit x masa cabut gigi tu..........kawan sy kata x sakit pun.......betul ke ni....^_*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...