Monday, 31 May 2010

~ MaCaM-mAcAm AdA ~



Salam semua
kembali bersiaran

apalah cerita tuan punya blog ni kan..senyap je
ada happy ada tak happy
meh ikuti kisah cik ain  ^__^


alkisah pertama :

selama 4 hari berkursus kira enjoy jugaklah
dua malam bshopping ke SOGO
almaklumlah 15 minit je dari hotel
ada SALE lah plak..bsuka ria lah peserta-peserta kursus ni tadi bshopping ke sana
ain jalan2 cuci mata tak beli apapun..<__>

tapi ada lagi cerita panazzzzz...
tinggal nak kene terjah je ngan wartawan tv3  
hehe ayat gempak jer

urusetia dari Kem.____(adalah dirahsiakan) mmg berpangkat besar jugaklah
konon cuba2 nak ngorat ain..
terang punya ayat biar senang korang nak paham hehe
siap nak pelawa ain dan 3 kawan ain yang lain nak bawa jalan2 round kat K.L
pagi tanya..tengahari tanya lagi jadi ke tak siap bagi no.hp..
petang lepas habis kelas tanya lagi siap pergi kat ain.. tapi kitaorg taknak..
ermmm cam tak patut je kan kalo kitorg ikut
bagi alasan nak rehat kat bilik..padahal malam tu keluar je pergi SOGO..

sebelum tu dia ada tegur masa ain tengah nak 
amik makanan..makan tengahari kalau tak silap

pakcik tu : ha baru nak makan
ain : ah'ah
pakcik tu : sikit je amik
ain : diet (sambil senyum)
pakcik tu : oohh patutlah badan mantain je
ain : (tak cakap apa terus blah)

ain rasa dah lain je pakcik ni..
hari last kursus..pepagi dah datang kat tempat ain
siap cakap.. cantik ain harini..nak amik sijil yea
ain senyum je..
siap tanya..ain balik ada orang nak amik tak..kalau tak saya boleh hantarkan..
laju je ain jawab :  adaaa..driver tlg amikkan (terus blah)
bukan tu je..siap pelawa makan sama2 kat meja urusetia
takmau lah ain cam2 bagi alasan..lastnya..
dia dengan hampa bkata : ermmm takpa lah orang tak sudi nak wat camna
ain terus pandang kwn ain dengan muka pelik..apalah perangai orang ni
memang nak jauhkan diri dari pakcik tu je..
malas nak layan benda2 camni..huhu


alkisah kedua :

khamis tengahari balik dari kursus terus ke jabatan perangkaan
ada intview untuk bancian..saja hantar borang konon nak keje partime
bila pikir balik cam nak cancel je..

bila si penemuduga berkata begini:

awak tak kisah ke..
untuk partime bagi kakitangan kerajaan negeri
akan mendapat bayaran saguhati sahaja sebanyak RM200 sebulan
menghadiri kursus selama 7hari
untuk satu rumah masa akan dihabiskan dalam 1/2 jam
sebab borang soaljawab yang akan ditanya kepada setiap tuan rumah memang banyak
dan untuk satu kawasan yang diberikan harus diselesaikan dalam tempoh 2bulan sahaja..

malas nak pikir panjang...
ain jawab : ha ok takpe 
(dalam hati : buat penat je rrr..dah lah dapat bayaran ciput je)

so..lepas ni tunggu panggilan diterima atau tidak
kalau tak dapat sangat2 lah senang hati..
cik ain ni memang suka buang masa..
sedekah gambar pasport byk2 kat orang huhu

cam tak bebaloi la plak kan???
segala perbelanjaan ditanggung sendiri..tiada penaja
huhu tak payah pening2 pikir..CANCEL je lah jawabnya.. <__>


alkisah ketiga

jumaat pagi balik kampung..tak sabar dah nak jumpa mak ngan abah
rindu sangat..
nak layan aksi2 nakal dari anak2 buah ain yang kepoh2
petangnya plak kawan ain nak belanja makan dekat pantai remis
ooowwwhhhh rezeki jangan ditolak
bjimbalah kami 3 sahabat sejati ke pantai
memang dari sekolah camana pun kami akan tetap ber3
sampailah sekarang..masih ber3..segala hal mesti dikongsi sama2
lepas makan perut dah kenyang
lepak plak kat tepi pantai
cuaca mendung ujan renyai2..air tengah pasang..
memang cantik kalau bgambar

kami yang giler bgambar ni..apalagi cam2 gaya kitaorang buat
lantak lah orang nak pandang kuikui
ha layan je la gambar kat bwh ni yea
 _
_
_
_
_


 ain,dayah
tak pasti apa yang ditengok tu

ain,nolin
konon2 tengok matahari terbenam hehe

tiba2 je nak buat gaya camni



 okey dah habis
~ SEKIAN ~


7 comments:

ch@ said...

kata macam² ada Ain, sikit je yg ada. Hahahah! baru dpt tarik nafas sekali, dah habis baca citer Ain :p

*luv Syahnia* said...

to ch@:

nak ikutkan memang pjg kak..
kang boring plak mbaca..
ringkaskan jadi pendek..^__^
dahsyat la kak baca sekali nafas je
ada guna bantuan oksigen tak ???
hehehe..

tajuk mesti gempak kak..kuikui

ch@ said...

hahaha...ye tu mmg diakui tajuk kena gempak. mestila ada skill, baca dengan senafas ;)

*luv Syahnia* said...

to ch@:

hehehe...
betul2..
knyataan akk dsokong penuh!!!

sekamar rindu said...

salam..


shopping best tuu

*luv Syahnia* said...

to sekamar rindu:

shoping kalo ada RM mmg best ^__^
kalo takde RM..
errmmm cam boring jer bshoping..hehe

Anonymous said...

Although you could find bargains at lower price merchants and
big sporting supplies stores, practically nothing
will out do the expertise and pricing you may get from exercise retailers.
Visit my blog ... bowflex 552 dumbbells

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...