Tuesday, 22 June 2010

~ SeLaMaT HaRi UnTuK aBaH ~

selamat hari untuk abahhh...
eehhhh cam tak betul je ayat tu kan
SELAMAT HARI BAPA UNTUK ABAHhhhh
walaupun ahad lepas ain tak balik nak sambut hari bapa ngan abah
tak bmakna ain lupakan abah

sentiasa kenang jasa abah pada ain selama ni..
ain sentiasa cayanggg n ingat abah selalu : )

abah hero selamanya...
~ kalau duit poket dah kering..
selalu abah yg menjadi sasaran utama utk pnjm duit
p dekat2 tolong picit2kan bdn abah 
sambil cakap dgn nada yang bgitu lembut gemalai..haha
mmg sah kaki bodek bapak ^__^
abahhhh nak pnjm duit boleee tak??? 
t gaji kita byar balik yea!!!!! ayat biasa huhu
abah tak ckap apa..taww2 ada je duitnya..
abah seorg yang tak bkire tentang duit..
dari skolah dulu sampai lah ni dah bkerja pun 
masih lg abah bagi duit..
tp skang dah keje wajib pulangkan balik bila dah dapat gaji
kalo skola dulu kire halal je la yea bah..^__^
paling tharu bila duit deposit kete si comel tu tak cukup..
abah tolong tambahkan..kira banyak jugaklah..
abah takde pun suruh pulangkan balik..thankss abahhh.luv u
untung jugak jadi anak bongsu ni..
prhatian lebihhhh..winnkkk 1bintang
~ abah adalah ayah yang paling sporting..
good abahhh..susah nak marahh..
~ abah bek hati sudi memberi pertolongan 
bila ain memerlukan picitan kpala yang baguss punye..
susah nak dapat taww kat mane2..
tgn abah kuat kalo urut mesti  rasa lega pastu  
dah tak sakit pale lagi!!!hehe
kalau rasa pening kepala je..jerit panggil abahhh..
abahhh..nak mintak tolong picitkan pale..
 abah urut sedap..mesti cepat bek..cepatlah bahhh urutkan!!!
sambil buat muke sedeyyy bia abah cian terus picitkan ..
anak pmpuanya yg sorang ni nakal cikit..huhu
~ bila mak ngah marah atau meleteh..
abah takde pun nak balas balik..
abah cuma mnjadi pendengar je..abah sabarrr..
pernah dgr orang kata bila sorang marah sorang lagi kene diam..
bila sorang bcakap sorang lagi kene mendengar... 
harus akan ain amalkan bila dah tawin nanti..hehe
-abah suka manje2 ngan ain..bila tanya abah..
nape abah tak manje ngan anak lain???  
tak ptt btul tanya solan camni kann..
abah cakap..anak yg lain tu..perangai pun len..ko len!!! 
hehe korang pham tak???

diantara kemanjaan abah ..
ain tolong hantarkan p umah kenduri kawin!!! 
tolong hantarkan p pekan nak beli barang lah!!! 
tolong hantarkan p situ p sini...!!!
wahh jadi driver gitu..baikk bosss sedia bkhidmat...
tapi paling best bila abah suruh 
keluarkan duit pencen dia stiap bulan..
memang ain sorng je anaknya yang akan p cocokan duit dia..
walhal ain dah duk kat shah alam ni pun..
dia pasti tggu ain balik kg 
baru dia bagi kad atm suruh ain kuarkan duit, 
ciap berpesan 2 atau 3 hari sbelum tu tlg kuakan nanti...
pdhal boleh je abah kuarkan sendiri..hehe 
manja abah kann..
pas tu pasti suruh abah belanja cendol mamak..
lagi satu kalo ain kua umah
tak kisah lah nak jumpa kawan ke
nak bdating ngan en.syah ke..ke mana ke..
mesti abah tak tggl pesanan dia
ha nanti balik beli jajan taww???
bila dah tggl pesanan haruslah beli..
apapun skali..janji ada jajan untuk abah....
taknak abah majuk..sape nak pujuk..huhu
~ abah adalah posmen kampung.. 
whattss posmen kampung???..huhu..
maksudnya abah adalah satu2 nya posmen 
yang menyediakan pkhidmatan penhantaran 
kad perkahwinan/bkhatan 
samaada dalam kampung..kampung sebelah..
kampung belah belakang..belah depan..
suma orang datang umah mintak 
abah tolong hantarkan kad mereka..
abah lah yang lipat kad tu..
abah lah yang tulis nama penerima tu..
abah jugaklah yang akan hantar ke rumah penerima tu..
bayaran memang massyuukkk...
lagi2 kalo musim orang mengawan..hehe
dulu time skola sukew keje partime ngan abah
tolong lipat kad kawin..dapat upah cikit..
tak mintak pun abah yang nak bagi wat blanja skola..huhu 
perkhidmatan ni hanyalah di kawasan yang bdekatan je erkk..
luar kawasan takleh..
abahhhh t kite kawin..abah bagi free je taw!!! ^__^
~ skang ain btambah manja ngan abah..
suke usik abah..kalo abah baring depan tv
ain pun sibuk lah gak baring sebelah dia..
sukew kongsi satu bantal ngan abah..
pastu usik abah..eee abah sana lah cikitt..abah busyukklah..
abah pun melayan je lah..ha ko yang busuk..nyibuk kat sini..
bila abah tido..kalo penat sgt..abah mesti bdengkurr..
abahhh senyap lah cikit..kite nak tidolah!!!
abah tjaga pas tu cakap..
ha abah tak dengar pun..kalo abah tak dengar dengkur tu takpe!!
tido balik...sabo je lah
dulu segan nak cium pp abah bila bersalam..
salam tangan je semata..
tapi skang bila salam mesti cium pp kiri kanan..laga pp je pun..
abahh cepat nak cium pp?? abah pun ikutkan je lah


abah satu lam dunia
-
-
abah tetap encem..winkkwinkk



Notahati : yabedabeduuu...petang kul 5pm tepat chaww balik kampung..abah suruh kuakan duit dia..dah rindu nak manje2 ngan abah ngan mak..^__^

2 comments:

diriku said...

he2..entry yg pjg utk abah =]

*luv Syahnia* said...

hehe sbb abah adalah sgt bharga..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...