Thursday, 26 August 2010

~ MeSeJ BeRaNtAi....jiwa kacau ~

Pepagi jiwa sudah kacau bilau
lepas sahur buatlah baca2 al-quran ke..baca yasin ke
takpun buat solat sunat..
tapi jiwa kacau membuang masa bagi mesej kat orang
gara2 cik ain tak dok balas2 mesej dia..
mungkin kerana dia geram atau panas hati sebab mesej dia tak berbalas
dengan nekadnya pagi tadi lepas sahur lam kul 5.00am
cik ain terima mesej berantai dari dia

" manusia kalo dah cntik mula ar sombong, nk yg encem2 yg kaya2, knon nk satu taraf, 
kalo bgitu lah awak, awk tk kn dpat ape yg awk cita2 kn, 
sbab 2 awk slalu gagal dlm brcnta, awk tk iklas. "

kenapa sampai begini sekali wahai lelaki
mungkin ada sebab kenapa saya taknak balas mesej2 awak
saya sudah berpunya..saya taknak ada masalah kerana layan lelaki lain
mungkin niat hanya untuk berkawan tapi lelaki ni mudah untuk jatuh cinta
takda niat selain untuk lebih dari berkawan
kalau tak buat apa susah2 nak berkawan dengan gadis yang baru dikenali
betul tak???

nak je ain balas mesej dia

" maaf saya dah bertunang..nak kawin dah pun..takpayah lah nak mesej2 saya "

tapi tak send pun..malas pulak rasanya nak layan benda2 camni
takot jadi masalah lain plak
cepat2 mesej kat en.syah..
dan en.syah balas

 " abg baru bgn ni..napa smpai camtu skali..
biarlah tak payah balas..yg penting syg setia pd satu "

yuppppp setia pada yang satu..

persoalan dia ~> sbab 2 awk slalu gagal dlm brcnta, awk tk iklas
jawapan ~> saya ikhlas bercinta pada yang satu sahaja..
so bererti saya takkan gagal dalam bercinta

dan...

persoalan dia ~> manusia kalo dah cntik mula ar sombong
jawapan ~> saya bersyukur dengan pemberian Allah samada cantik atau tidak
tak perlu untuk sombong cukup sekadar menjaga diri dari keburukan 

akhir...

persoalan dia ~> nk yg encem2 yg kaya2, knon nk satu taraf
 adakah ini menunjukkan yang awak tak encem atau kaya???
jawapan ~> saya tak pandang pada rupa atau harta
cukup jika insan yang saya cinta jujur n sayang 
pada saya seperti mana saya sayang dia sampai saya mati
_
_
_
_

en.syah hanya awak cinta hati saya..


notacikain **, mamat yang bagi mesej ni..berusaha dapatkan no.hp ain dari kawan masa sama2 p majlis pertunangan kawan sekolah aka pertunangan cik khamisah ain memang tak cam yang mana satu tapi mungkin dia dok perhatikan cik ain je..MeNaKuTkAn..

5 comments:

E K A said...

wah diminato ramai rupanya...org comel kan...mmg camtu.jd rebutan.tp setia pd yg 1 tau.dont be noti2

cha said...

biasala tu, orang comel. dah kawen pun ada yg nak. btl tindakan ain tu, tak perlu dilayan. nanti lebih melarat. dugaan orang bertunang lebih hebat.

*luv Syahnia* said...

to kak eka **,

pasti setia yg 1..
t noti2 kne cubit..hehehe


to kak ch@ **,

takutkan...
yg pnting kita tak layan kan
seram rasanya nk btunang
dgr cite dr org cam2 dugaanya

terus nikah je *__* muahahaha

AbByYGcOmEL said...

ape2 pon ,,setia pd y satu kayh,,hehe,,chaiyok2

*luv Syahnia* said...

kak ekin **,

yupppp gogo cayokkk
akk pun sama..ahaksss

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...