Tuesday, 11 May 2010

~ MeLawAt Ke PULAPOL ~


sabtu tengahari lepas 8/05/10
en.syah call bagitahu ahad 9/05/10 pulapol dibenarkan terima pelawat
dari 10.30am sampai 5.00pm
memang sangat teruja..sambil melompat2 kgirangan..hehe
memang tetunggu2 je pun bila boleh melawat en.syah
so sangat la bebunga2 hati ni
mau jumpa cinta hati saya..sila jangan muntah :D

nasib baik lah n9 ngan selangor jiran sebelah je
walaupun letih drive si comel tu
ain tetap happy..sebabbbb...paham2 je la yea
sudah sebulan tak jumpa,mesej,bedating..
confirm2 lah rinduuuu kan kan silalah angguk

tawakal je bawa si comel tu..first time jalan jauh..
nasib baik tahu jalan..ikut je la papan tanda tu..gerenti tak sesat
mak,kak aniz ngan dua anaknya nadia,gha sudi ikut temankan..

dalam 11.30am sampai di pulapol air hitam..
pelawat memang dah ramai masa tu..

siap kene beratur panjang lagi tu nak melapor sebagai pelawat
1jam gak lah tunggu en.syah sampai dari asrama
sangat lah jauh rupanya diorang kene bkawad..bpeluh2 semuanya..


muka dah boring menunggu..
padahal hati dupdap dupdap tak sabar nak tengok perubahan en.syah sangat keji

memang ain tak cam en.syah..mak yang tolong camkan..

mak : ha tu cae..
ain : mana..bukan lah mak..orang lain tu 
(sebab tengok dari jauh sama je semuanya susah nak cam)
mak : betullah..mak tengok dia senyum dari jauh  pun mak dah kenal


sekali bila dah datang dekat
ha memang betul en.syah



ha tengok..makwenya sendiri pun tak leh cam..
memang sangat lain..jauh beza dari sebelum en.syah masuk pulapol
kepala botak..badan kurus..perut kempis..muka dah kecik..dah takde misai..
yang paling ketara sudah gelap..
sangat kesian..
sabar yea cik abg mau jadi polis kan so kene tahan k



terus jadi tak selera nak makan cuma tengok en.syah makan je
bila sudah jumpa kekasih hati..lapar pun jadi kenyang..
Terubat sudah segala rindu lara

puas beborak2 ngan en.syah..topik pun sudah tentu lah pasal dia kat dalam pulapol tu..
4.30pm en.syah kene lapor diri untuk masuk semula ke asrama
kene beratur panjang sorang2 melapor depan jurulatih..macam budak skola je..
sebelum en.syah bkawad balik ke asrama sempat lagi tinggalkan pesanan segala..
en.syah mintak suruh belikan beberapa barang pribadi dan poskan ke pulapol

dan
akhir sekali

selamat tinggal wahai cinta hati saya..
sambil lambai2 tgn kat en.syah..lalala




notahati : gila geram tiba2 plak kamera hp tak boleh amik gambar..tak sempat nak amik gambar bdua pun..sabar..sabarr.. : (

5 comments:

sekamar rindu said...

salam...

pasri dapat melepas rindu padanya bukan..?

mohon izin follow yr blog

*luv Syahnia* said...

to sekamar rindu :

hehe hilang rindu segala.. ;D

thanks sudi fllow blog ain
selalu lah singgah yea :)

Anonymous said...

sdih gak cter ni...sye pun bkas pelatih kt pulapah.sgla penat,skt hilang bl mak ngan abg datang mlwt.im sarawakian..

Unknown said...

Kakak kalau tunang boleh ke melawat? Tapi maybe mak ayh x dpt nak ikut..hari ahad ni nk pgi..tapi boleh ke?

Nur Atikah Nur Atikah said...

Akk nak tnya tunang boleh pgi tak? Sbb mak ayh x dpt pgi..
Jadi pegi dgn kwn je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...