Wednesday, 20 October 2010

~ BeRkAhWiN Di UsiA mUdA ~

SaLaM RaBu

lalala peyut kenyang baru lepas makan
memang kebiasaan kami di ofis ni lunch awal
bila waktu rehat apa lagikk..zzuuupppppp teruss ZZZZ zzzz

bila dikaji dan diselidik..
perasan konon pegawai penyelidik..ngeeee
ramai pasangan sekarang yang telah menamatkan
status bujang pada usia muda
 tak dapat dinafikan lagi zaman sekarang sudah 
berbalik pada zaman nenek atuk mak ayah kita dulu
berkahwin pada usia 15-18 tahun.. 
fuuhhhhh muda belia lagi kan
sedangkan pekerjaan hanya sekadar kerja2 kampung
isteri pulak hanya surirumahtangga menjaga anak2 yang ramai
kebanyakan dalam 5-7 orang..
tapi mampu memberi nafkah sehingga anak2 besar 

mungkin pada masa kini perkahwinan di usia muda
penyelesaian terbaik bagi mengelakkan perkara2 tak diingin berlaku
sebab tu kebanyakkan makayah sekarang bersetuju
anak2 mereka berkahwin jika mampu

mungkin jugak sudah sampai jodohnya kan.. : )

ada jugak segelintir para penilai tak bertauliah
 memberi pendapat..apa lah muda2 dah kawin..keje pun tak lagi..
belum rasa tanggung mak ayah sibuk nak kawin dan bla..bla..bla..

bagi ain..tak perlu kita tengok pada faktor umur semata
sudah tentu pasangan tersebut sudah
pikirkan segala hal dari semua aspek
sebelum mereka membuat keputusan untuk berkahwin
hal kewangan..hal memberi nafkah..
hal tanggungjawab dan sebagainya
bila cukup semuanya..tiada masalah untuk berkahwin walau usia muda
yang paling penting kita perlu matang dalam permikiran dan
bersedia memikul tanggungjawab suami isteri
seterusnya sebagai ayah dan ibu : )

selamat pengantin baru buat azrul & tasya
menamatkan zaman bujang pada 10.10.10

mereka berdua adalah kawan sekolah ain dan sama usia
keputusan berkahwin pada umur 21 tahun bagi lelaki..muda bukan
yakinlah dan percaya Allah telah janjikan rezeki 
buat mereka yang berkahwin..
..harus jugak berusaha dan bertawakal

asal bertiga..lastnya masing2 datang nak menyelit ;p
amik berkat suma anak2 dara ni ha..aiiyakkkkk

suka lah mengedikk budak2 ni kan ; )
korang tengok ntah loji mana pun jadi..nice view katakan..hehe



notacikain **, cik ain jugak terima kalo sudah sampai jodoh satu hari nanti walau di usia muda..kenyataan berani mati..huahua..seronok bila tengok kawan sekelas sekarang bila sudah beranak dua..muda2 dah jadi ibu..akan datang bergelar nenek muda pulak..hehe

22 comments:

FyZa said...

yess! cik ain kahwin lacpt..ikt jejak fyza..khwin muda bess ok..;)

*luv Syahnia* said...

FYZA **,

insyallah ada jdoh
tak kmana dear ;P

jgn lupa bg tippss pd
cik ain ya utk
bahagia sperti kamu ;)

syida said...

ape lagi cik ain.
teruskan lah mengorak langkah seterusnya.
hehe.

*luv Syahnia* said...

KAK SYIDA **,

hahaha akak dulu
baru ain mnyusul.. ;)

cha said...

akak kawen lambat, huaaa seb baik cpt dpt cikOni, boleh geng bila dia besar nanti. itu target akak. like akak & mummy

*luv Syahnia* said...

KAK CH@ **,

takpe kak..
puas kn enjoyy dulu ;P
nk tmbhkn geng kene
tmbh lg 1..hehe

mesti akk dah heppy skang
dah jd wife n ummi ;)

cik fiza said...

bila dh sampai seru.. semua akan dipermudahkan insya Allah... cepat or lambat semua tu dah ditakdirkan... :)

LyNn HaMzAh said...

cik ain pun dah layak dah kawen...hehehehe...

hamzah ian said...

wa.. bagus laki tu.. aku respek sngt2..

*luv Syahnia* said...

CIK FIZA **,

betul tu dear
bykan bdoa agar
dsenangkn sgalanya ;)

--------------------------
KAK LYNN **,

knyataan cpumas dr kak lynn
aiiyakkk..
pnuhkn tabung dulu yea :)

*luv Syahnia* said...

HAMZAH IAN **,

ya..mmg sukar utk
kita lihat laki bkahwin
pd usia yg tlalu muda kan

shininghepiness=) said...

ommo~dear, mereka sgt serasi bersama....ain tau, kwn akk pas matrik da kawen tau....then kan, sekarang ank da nak msk 3 dah...huhu...sgt jeles....mak ayah die nk tau siapa?pakar motivasi terkenal, hushim hamzah...betapa la educated person ni sgt mgalakkan perkahwinan di usia muda=)bile niat nk bina masjid ni, Allah limpahkan byk rezeki buat kita syg....tp yg xkawen lg n xjumpe jodoh lg, jgn risau yer....Allah nk bg yg terbaik tu....sbb tu lambat smpi=)

*luv Syahnia* said...

shininghepiness **,

sangt secocok kan..pasngan comeyy
oohhh yeaa..ada yg masih stdy lg
pun dah bkawen kan..lastnya bjaya jugak capai cita2..lg bermakna dpt raikn bersama suami n anak2 ;P

mmg jeles dear bila tgk kwn2
skola dah kawen..hehe

betul tu..
jgn takot akan ktntuan nya
segalanya dah dirancang dgn baik
rezeki pasti akn dtg walau dr
arah mana =)

rizaros said...

bestnyer follower akk byk smpai 100 lebih.. :) mcm mana buat?? nak jgak.. hahahaha.... sy pun kawen muda.. 19thun da kawen.. heheheh :P

d_tieah said...

Nak amik date 101010 kot..
Haha..
Yelah, 2 taun je lg jmpa date cntik..
Bulan 13 mn ade..
Kan3?????????

*luv Syahnia* said...

RIZAROS **,

isshhh ni baru cikit dikk
ada blgger lain lg
dah beribu2 fllwer ;)

kamu kne rajin jln2
kat blog blgger lain
n fllow mreka
sure diorg akn fllw balik
hehe..

yuppp akak tahu
bkal mummy jugak kan
jge baby leklok yea ;p

*luv Syahnia* said...

D_TIEAH **,

mgkin jugak..hehe
thn sterusnya bln 14
smpai bulan mmg
takkn jumpa..aiyakkk

rizaros said...

bjalan byk dah kak.. tapi diorg xnak ikut balik.. hahahaha :P maceh2 kak.. doakan sy slamat smua yer... :)

chairooL ruLez said...

fuyyyyooo..da kawennnn.....
tolong kawenkan sy gak boley ke ? ngaaaaaahaha!!!

nik rosmawati said...

kalau mcm tu cik ain cepat2 la kwen..nnt tak blh panngil cik dah.tkar title jd puan ain :)

*luv Syahnia* said...

RIZAROS **,

takpe dear..
mgkin amk masa cikit
kamu fllow yg mana
aktif beblgging k :)

t akak slalu dtg blog adik yea
aminnnnn..doakn utk kamu

*luv Syahnia* said...

CHAIROOL RULEZ **,

yea dah kawennn
nape??? tkejut ka :)

aiiyakkk kamu p kawen sndiri
cik ain takmau tlg..hehe

___________________________________

KAK NIK **,

kak nak man kawen2
je boleyyy tak???
hehe..cik pn. ain..
nak jgak cik tu..hehe :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...