Friday, 21 January 2011

E-Day SyahNia : Thanksss family..sedara..kawan2..jiran.. & org kampunggg suma !!!

Ucapan khasss dan penghargaan ;P untuk suma tetamu2 yang hadir memeriahkan majlis pertunangan cik ain pada 9 Januari 2011..walau suda 2 minggu berlalu..kira belum basi lagi erkk nak ucapkan terima kasih kat suma2 tetamu terhormat cik ain dalam 300 tetamu termasuk 11 bijik kereta rombongan dari pihak laki..korang kiralah bape..hehe ;P

tetamu yang sangat tak sangka ramainya..lagipun memang sedara family ain ramai..anak je dah berapa..tambah menantu..tambah cucu..cicit..sekali kumpul..penoh 1 umah..ehh kenduri kawen ke ni??? tak2 kenduri tunang lah..huhu kawan2 ofismate n exskolmate pun thanksss suma sudi dtg..


 abah n cik ain

thanksss abah tolong settlekan khemah..buatkan tapak pelamin..cam2 g lah..sampailah abah tido keletihan selepas majlis..


 cik ain n mak

mak pulak memang yang paling bekerja keras sepanjang majlis..buat tu..buat ni..mak memang sangat kuat..hanya tido beberapa jam saje..menyelesaikan kerja2 dapur..cayanggg mak sgt2..anak mak katekan..kehkehkeh



 kak aniz

ni akak pertama ain..dilantik menjadi Pembantu Pribadi cik ain..hehe segala urusan suma bekerjasama dengan akak ain ni sepanjang persiapan majlis  ...hantaran pun suma dia yang gubahkan..memang sangat berjasa ni..kene belanja dia KFC ;)


 nadia n abg ijan


abang ain ciap pasang meja buat kuehtiaw kerang goreng panas2!!!! bersama pembantu dia 1st niece ain..siap je beratur suma bawa pinggan..sangat2 laku..cik ain sendiri pun tak sempat rasa dah abes..huhu cuma dengar orang cakap sedap je ;(


cik dayah, cik ain, cik nolin..
ada plak muka kecik niece ain kat tgh2 tu..adoiiii


sape kate cik ain tak dera diorang???? 
tengok ain dera suruh gubah bunga telur..kehkeh

edit by cik nolin

BFF ain..thanksss sudi tido umah n bantu pape yg patut ;P siap tempah baju special untuk E-Day ain lagik..terharu sangat..sorang lagik BFF kat perlis tak dapat balik..Sob..sob

 

 liza, dayah, isma, fatin, husna, elly, rina, sai, hawa, 
rahim, akim..dan lain2 ;P

kawan2 skola dulu...ni diantaranya..ada lagi dok lam bilik...jenuh nak sebut nama suma..hehe..thankkssss korang..kalo kawen bagi je card pasti cik ain datang!!!!

edit by eqin

suma ni lah kawan2 cik ain yg datang masa E-Day


 kak liz, kak fara, cik ain, kak su n kak fai

kawan2 ofis ain..thankss kak fai sudi tido umah..ciap bw buah tgn lagik ;p..


cik syida n cik ain


ni lah kawan ofis yang selalu ot sampai malam..takde muka lain hanya kiteorang berdua yang selalu ot..hehe jalan2 lah blog cik syida ni yea

kawan2 ofis ain  1st diorang datang mai umah ain ..sebab  tu diorang suma suruh buatkan peta n tanda ditepi jalan..takot sesat tak jumpa umah!!! hehe

 design by cik ain

kawan dari s.alam suma berpandukan ni..kalo takde memang gerenti diorang sesat..lorong umah ain jalan kecik orang susah nak perasan..tq ewan n agus cousin ain tolong cacakkan benda ni tepi jalan ;P


antara jemputan untuk kenduri tahlil..


antara makcik2 n cousin yang sempat bergambar..
yang lain tengah bz


jiran2..sedara mara..org kg tengah bergosipppp
..pppsssttttt ;)

tak2..dieorang merehatkan badan selepas bergotong royong menyediakan bahan2 untuk masak 7 jenis lauk masa E-Day ain..lauk pun suma sodap2!!!

 doorgift untuk suma tetamu cik ain :P


cik ain nak menghargai sangat2 n terima kasih pada sesiapa yang  datang memeriahkan serta menolong..buat itu..buat ini..takde diorang ni..tak tahu lah camne keadaanya..

adat orang kampung tradisi 'merewang' (bahasa jawa) .bahasa melayunya gotong-royong sesama penduduk setempat..memang diamalkan..pagi2 dah datang memasak sediakan apa2 yg patut..ringanlah cikit beban tuan umah..

nanti wedding cik ain pun masih gunakan perkhidmatan rewang..tak perlu catering..lebih jimat!!! cuma mak akan jemput lebih ramai lagi org kg..



~> diantara pic yang ada lam 
kamera ain..pic cantik2 tunggu 
lah dari OP..bila nak siap ni!!! huhu




notahatiain : alhamdulillah..kesuluruhan majlis berjalan lancar dan cik ain sangat2 berpuas hati dari suma persiapan..ingatan!!!..buatlah persediaan lebih awal untuk majlis tunang atau kawen..sebab banyak masa untuk kita membuat pilihan dan persediaan..so, hasilnya jugak lebih rapi dan pasti berpuas hati..; )

9 comments:

Zaiya said...

chanteq~~ tahniah buat sahabat ek..

*luv Syahnia* said...

ZAIYA **,

Thanksss ;P

Dawia Honeyputri ✿ said...

Salam.. ain :)
meriahnya E-day awak ..

tahniah ye:D
awk pn cantik sgt.
bila dpt gambr dari OP?

dyn said...

wahh lovely...
me pon tgh tunggu pic tunang dr OP.. congrats ya

ch@ said...

cantiknyaaa ain akak ni.

*luv Syahnia* said...

DAWIA **,

slm dear..
tq erkk..ntah lah
sbuln lagi katanye..
mggu dpn kottt


adoiiii lme sgguh

*luv Syahnia* said...

DYN **,

tq..sme2 lah kita snasib ;P

*luv Syahnia* said...

KAK CH@ **,

hehe blushing ;)

fara_farez89 said...

btol2 fara sokong ain seratus 2 patus..kena wat persiapan awal2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...