Tuesday, 1 February 2011

Tiba-tiba bertukar status menjadi OKU

Semalam petang en.syah call..nak jumpa jauh..so hp lah menjadi tempat melepaskan rindu bagai..ecehhh ;) en.syah bagitahu kawan serumah masa mula2 dipostingkan dekat marang,terengganu exciden kereta dengan lori..cik ain dengar LOORRiiiii tu je dah cam serammmm sejukkk..hoho



kawan en.syah ni berdua naik kereta ikut jalan yang betul..tiba2 je lori ni main sodap anak tekak ikot suka hati keluar simpang..tak sempat nak brekk terus dduuummmmmm * kunun2 bunyik exciden tu * driver kereta cedera ringan je..tapi kawan en.syah yang agak teruk..driver lori tidak diketahui..



salah satu mata sebelah kiri/kanan *tak pasti* pecahhh..n bahu patah cam ternaik cikit tulang bahunya..aiissshhhh ngeri je dengar..masa en.syah datang melawat tu dia elok sedar..buta dah aku!!! tu lah ayat kawan en.syah cakap masa diorang sampai..dengan keadaan mata yang pecah tu sudah dijahit rapat tanpa ditutup dengan apa2 alas pun..


*sekadar gambar hiasan*



sekelip mata je keadaan bole berubah kan..terpaksa menerima kecederaan kekal sebegitu..simpati sangat..memang malang tak berbau..kenelah berhati2 dan sentiasa berdoa jauhkanlah semua ni dari insan2 tersayang..aminnnn



notahatiain : tapikan...kita elok bawa perlahan2 berhemah tapi kecuaian pemandu lain..tak pasal2 kita sekali terbabit menjadi mangsa..mungkin dugaan dan ujian dariNya..

13 comments:

khaifaiz said...

kesiannya.. atas kecuaian org lain, yg lain dpt musibahnya.. harap dia tabah

*luv Syahnia* said...

KHAIFAIZ **,

~> yuppp memang kesian..
kuatkn atinye utk
hdapi ari2 akn dtg

JIVEBUMZ said...

tula org lain nye pasal tak pasal2 kite yg tak bersalah nie kene.. neway kene sentiasa berhati2 tapi kalo dah takdir nak jadik jugak tak bleh buat apalah...

dear keje kat mane?

dilazfamily said...

kesian kat dia kan. itulah org lain buat hal, dia yang kena. zaman sekarang org banyak lekalah, yang kena kite kan

*luv Syahnia* said...

JIVEBUMZ **,

~> slalunya mmg camtu..
org naik beskal tpi jln pun
kne langgar..aduiii

*luv Syahnia* said...

KAK DILA **,

~> tu lah cmne lah nsb
dia pasni..pmandu ni
byk jenis dear..

ingtan utk diri sndri gak :)

d_tieah said...

Sesungguhnya pancaindera kite ni hanyalah pinjaman..
Syukur sgt sbb masih boleh diberi pinjaman penglihatan ini..
Kalo tak, tak dpt nak bc entry ni..
Mode:Bersyukur

Latest entry : Fynn Jamal nak bunuh aku?

LyNn HaMzAh said...

kesiannya...moga kawan tunang ain tu tabah la hadapi dugaan ALLAH S.W.T...semoga ada hikmah disebaliknya...

queen aida said...

kwn sis pn thn 2008 xcdent,n kecacatan kekal kt mata.koma slame 1minggu,ishh!xsgka hrni sis kluar dgn die,esok die xcdent ngn abg dia..bru2ni die gi hosp.slayang check mata die,risiko nk operate mayb bole buta so tpksa buat cermin mata double version..kesian..

*luv Syahnia* said...

TIEAH **,

~> alhamdulillah..
masih dberikn pnjaman
tu lagi ;)

*luv Syahnia* said...

KAK LYNN **,

~> hrpnya die dberi
kekuatan..

*luv Syahnia* said...

KAK AIDA **,

~> tu lah skelip mate je
kan cm2 bole tjd n brubh
keadaan..takot sgt rasanya
bdoa je sis, hrp kwn sis
tu dpt hdapi ujian dr Allah

queen aida said...

hm..tula..ksian die..mudah-mudahan sgla urusn die dipermudahkan la :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...