Tuesday, 24 May 2011

Cerita Cinta SyahNia : Puisi untuk Kekasihku

Puisi dibawah ini dikaryakan khas untuk cik ain dari seorang sahabat baik sewaktu tingkatan 5 disekolah dahulu..puisi ini menceritakan tentang bagaimana terdetiknya bibit-bibit cinta antara junior dan senior..dan sememangnya cinta cik ain tidak bertepuk sebelah tangan  ^__^

*****

Indah..
Kenangan lalu mengusik jiwa..
Kali pertama dalam hidupku
Tiba-tiba..
Aku amat meminati mu..
Sungguh..sukar di tafsirkan..
Isi hati suci ini..lalu..
Di saat
Pertama kali terpandang wajah mu..
Hati terdetik..
                          Sungguh hendsome nya..                    bagai putera di atas kayangan..
Dalam diam ku amat meminati mu..
Dalam diam aku memerhatikan mu
Dalam diam ku membayangkan saat yang berlalu..
Tak dapat ku lupakan..di waktu itu..
Di hari yang bermakna dalam hidupku
apabila..
'Lambaian pertama' dari mu..
Membuatkan jantung ini berdegup laju..
Membuatkan sendi-sendi tulang ini kaku..
Membuatkan aku di buai rindu..
'Kenyipan mata' mu
Membuatkan aku tak tentu arah
Membuatkan hari esok indah bagi ku
Bak kata orang
Mandi tak basah..Tidur tak lena..
Makan tak kenyang..tapi
itu cuma perasaan
Pernahkah hati ini berbohong?
Perwatakkan mu amat mengembirakan
Tutur kata mu melambangkan kesopanan
Ketampanan mu amat mempersonakan
Tuturcara mu amat menyenangkan..
Keikhlasan mu terpacar dalam ingatan..sungguh
Lain benar rasanya berdampingan dengan mu..
Bagaikan..
Ada jurang di antara kita..
Hati ini bersungguh-sungguh mahu mengenalimu
Walaupun sebagai kawan..
Mahu mengenal hati budi mu
Mahu mentafsir keikhlasan mu
Aku mengharapkan
agar..Apa yang ku hajati termakbul..
 
*****

 si penulis "Cik Dayah"
selaku BFF cik ain ;)

cik dayah memang gemar mengisi masa lapangnya untuk menulis puisi atau sajak..tidak sangka pulak dia sanggup menyelami hati cik ain untuk hasilkan puisi ni..sebabnya dia adalah sahabat disekolah dahulu yang sentiasa kemana seiring dan berkongsi suka duka bersama..juga dialah saksi percintaan syahnia dan saksi ketika saat en.syah 'melambai tangan' dan 'mengenyit mata' pada cik ain  ^__=


"oh,aku dilamun cinta..
tapi dah nak SPM ni!"



~> menceritakan semula saat2 perkenalan
antara cik ain & en.syah..indah untuk dikenang!
*mabok cinta memang suma indah* haha
nantikan CERITA CINTA SYAHNIA seterusnya..



to be continued..da~

12 comments:

Azree said...

...Bak kata orang
Mandi tak basah..Tidur tak lena..
Makan tak kenyang..

Dah lama tidak dengar ayat legenda nih..

Hehe..

*Miss Syahnia* said...

AZREE **,

~> ya skang kamu bpeluang
utk mdgrnya..hihi

mana tahu kamu sndiri akn
mngalaminya 1 hari nanti ;P

sahromnasrudin said...

puisi nie kalau hantar kat mana2 majalah mesti konfem depa publsh..tp jgn kat mangga..nnti depa makan heheheheheee

nabilah_2908 said...

wah...dari cinta monyet bawa ke jinjang pelamin...

Alhamdulillah....tak ramai yg mcm ni...biasanya habis je sekolah...maka terputus la ikatan cinta tu....jumpa pulak yg lain... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
PAKAI BOTOX KE ??

Amy Syaquena said...

puisi ni boleh cari duit nie , besar bakatnya . boleh di ketengahkan..

Shamsuddin Amin said...

wow...
smart puisi tu...^^

*Miss Syahnia* said...

SAHROM **,

~> kat mangga byk gambar
panas je..hehehe

*Miss Syahnia* said...

NABILAH **,

~> mulanya hanya utk bkwn
tp akhirnya angau bcinta plak
hihi

aminnn hrpnya hingga akhr hayat ;)

Anak Wak Mail said...

wah..sweetnya..pandai betul cik dayah mengarang puisi..=)

cik ain, kawen nanti jangan lupa jemput saya..wwalaupon xkenal kan..haha..xmalu kan.

*Miss Syahnia* said...

ANAKWAKMAIL **,

~> dia mmg pndai mngarang puisi
nanti jmput jgn tak dtg plak
yea! ngehngeh

Cik dhia said...
This comment has been removed by the author.
Cik Dayah said...

hahahaha.. xsangka cik dayah yg tulis.. boleh terlupa pulak kan?? dah 5thn lebihkan puisi yer....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...