Thursday, 5 May 2011

Hebatnya kamu wahai isteri juga wanita..

  

Jika isteri menangis dihadapanmu….
“hargai lah ia sebelum terlewat…”
Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi…
Jika kau memegang tangannya saat dia menangis, 
dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu..
Jika kau membiarkannya pergi, 
dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!
Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah,
kecuali didepan orang yang sangat dia sayangi, 
dia akan menjadi lemah!
Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah,
hanya jika dia sangat menyayangimu. Dia akan menurunkan rasa EGOnya.
Wahai suami2, jika seorang isteri pernah menangis keranamu,
tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.
Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu disaat kau terpuruk terlalu dalam …
Wahai suami2, jika seorang isteri menangis keranamu, tolong jangan mensia-siakannya. 
Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.
Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu. Lihatlah jauh kedalam matanya. 
Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ?
Apakah keistimewaan perempuan ini ? ”
Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..
TUTUR katanya merupakan KEBENARAN..
SENYUMAN’nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya. .
PELUKAN & CIUMAN’nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak2nya..
Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa..
Dia TERHARU Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pd org2 yg dikasihinya. ..
Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHAN’nya. .
Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN..
Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..
TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.
Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI kerana 1 hal…
Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”…
Sebarkan ini ke SELURUH ISTERI2 yg solehah dan SUAMI2 yang kamu kenal agar mereka tidak lupa bahwa ISTERI mereka begitu berHARGA… Dan sangat berHARGA.



p/s : sangat touching dengan en3 ni 
sehingga mahu saje menitiskan peluh
air mata ku ini..sobsob *sambil gosok2 mata*



notasyahnia : sepatutnya kaum2 suami/laki yg harus touching ni cik ain plak over feel..mungkin naluri seorang isteri sudah dirasai *pang* maafkan saya yang tak pernah nak berserius..hihihi

12 comments:

khaifaiz said...

Nape cik ain citer pasal isteri2 ni.. ada pape ek.. eh eh eh.. buat2 tak tau plak yer.. heheh...

tgh touching ni..

*luv Syahnia* said...

KHAI **,

~> hahaha mana ada pape
saja mahu bagi kamu nanges
meraung..uwahhhhh

d_tieah said...

Perghhh.. Giler tak sedih.. Pujian buat kaum hawa tu.. Hehehe.. Kau dah macam orang nak kawen je.. Ngee :)

Entry Terbaru : Cara Dapat Topup Free Secara Berhemah

d_tieah said...

Perghhh.. Giler tak sedih.. Pujian buat kaum hawa tu.. Hehehe.. Kau dah macam orang nak kawen je.. Ngee :)

Entry Terbaru : Cara Dapat Topup Free Secara Berhemah

d_tieah said...
This comment has been removed by a blog administrator.
HonEyBuNNy said...

T_T ila pun touching jugak neh...

sedihnya...semoga kaum adam membaca dengan touchingnya...hehe...

♥♥P.i.n.K.y MoMMa♥♥ said...

adik..sis pinky tumpang duduk sini ya ;)
ur 293 follower..

eppy blogging syg ;)

ch@ said...

menangis dah akak baca entry ni ain, rasa letih yg berbaloi bila dengar suami kata 'umi sihat hari ni?' huaaaaa, nak meraungla.

*luv Syahnia* said...

TIEAH **,

~> sggh ku jugak tharu..
nak kawen..nak kawen..
muahaha

*luv Syahnia* said...

HONEYBUNNY **,

~> biar kaum adm taw
bertape pntgnya kaum hawe
di dunia ni kan.kan

*luv Syahnia* said...

PINKYMOMMA **,

~> akk nak tido smlam 2 mlm
sgguh di alu2kan sis ;)

*luv Syahnia* said...

KAK CH@ **,

~> alolo hanya kaum isteri je
yg akn lbh menjiwai nya

sbr sis.. ^__^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...