Tuesday, 17 May 2011

Siapa diatas rumah?

Nantikan filem seram yang pasti memberi seribu persoalan..tiada pelakon tiada watak..*pang* ko main2 lah cik ain..datang hantu kak limah mencicit lari tak cukup kaki tanah..tteettt


hari kejadian : malam tadi
tempat : dalam bilik umah kuartes,ting.16
masa : antara 10pm ke 10.30pm


tengah cik ain n roomate berborak..tiba2 dengar bunyi cerek air yang dimasak..mungkin jiran sebelah umah masak air kot!..terus kami sambung berborak..tak lama tu dengar lagi bunyi yang sama dan akan berbunyi semula selang 5 minit..tapi kedengaran bunyi tu seperti diatas umah kami..terus tanya kat roomate


cik ain : kak,sape plak masak air sampai byk kali ni?
roomate : ntah lah ain..umah atas belah tengah kot?
cik ain : issshhh takkan boleh dgr kuat sampai sini..tapi bunyinya cam kat atas umah kita je..
roomate : isshh masalahnya kat atas umah kita ni  
takde umah..balkoni je!
cik ain : ye tak yea jugak..ermm buat bodo je lah


sumbangan en.google

**dan tidak lama selepas tu..tidak lagi kedengaran  bunyi cerek air tersebut..

tapi kedengaran pulak bunyi seperti orang alihkan perabot/almari..dan kedengaran datang nya  dari atas umah kami jugak..


cik ain : kak dengar tak?
roomate : dengar..budak2 main kat atas kot
cik ain : takkan ada budak2 main kat atas memalam camgini!

*cik ain pandang roomate,dia pun pandang cik ain 
sambil masing2 buat muka 'paham2 je lah'*


sebenarnya ramai dah penduduk kuartes ni bercerita..selalu akan dengar bunyi orang main guli, orang ketuk lesung batu, orang alihkan perabot tanpa siapa yang melalukanya..cik ain selalu dengar orang ketuk lesung batu memalam buta 11.00-12.00pm..bunyinya kuat dari belah atas sedangkan tiada rumah diatas rumah kami..itu yang selalu menjadi persoalan?..SERAM KAN..tapi lama kelamaan cik ain dah kebal kalo dengar bunyi2 ni buat2 tak dengar je..yang penting jangan tunjuk muka!..cik ain boleh masuk hospital pengsan tak bangun2..hihihi



p/s : ofismate yang tinggal di blok 
yang sama pun selalu dengar orang 
main guli kat umahnya tapi
takde plak anaknya main guli!



notasyahnia : lama kelamaan suma penduduk di kuartes dah tak heran dengan bunyi2 tu suma..bukan lagi sesuatu yang pelik bagi kami..ini belum lagi dengar cerita seram budak2 asrama kat sekolah kan? macam2..ggrrrr

27 comments:

HonEyBuNNy said...

adehhhh..

takotnya dengan cerita neh...

pasti "ada orang" kan...seramm..larikkk..hehe

❤Dawia.Honeyputri ❤ said...

eee seramnya ain....
naik bulu roma wia baca entri ain....

harap2 laaa tak tujuk rupa kan.
mengusik tu biasa la..

Apepun buat tak tau je k.
kalau kita tak kacau dia, dia tak kacau kta..insyaAllah :)

❤Dawia.Honeyputri ❤ said...
This comment has been removed by the author.
♥ Cik Cha said...

syg~~ kamu duduk kuarters mana?
hikhik.. mana2 pon sme je syg..
sis lagi dok kuarters spital...
bunyik yg oweys dgr adalah..
org tarik kerusi tu... n guli...
almostttt bunyikk...
lama kelamaan dah biasa....
ousmate sis kata ada budak dok dlm dinding umah kot.. muahahahaha

*Miss Syahnia* said...

ILA **,

~> lari..lariiii
nanti die kejo..hihi

*Miss Syahnia* said...

DAWIA **,

~> tu lah hrapnya tak tnjuk
muka tp ada jiran dah "ternmpak"
aisshh terus takmo dgr kwn tu story
mau tak kuar umah p keje..huhu

*Miss Syahnia* said...

CIK CHA **,

~> kuarts kerjaan selangor,
kat spital lagi seram kan..

mase baru2 dok kuarts
tiap mlm dgr org ktuk lsung batu
siap ckp ngan housmte
rajin nyer jiran ni msk mlm2
teros kwn ckp..hey biase dah tu
lama2 baru ain pahamm..haha

Farhan Zulhusmi said...

hehehe...
itulah realiti duk rumah flatkan??
kan??
sabar je...hehehe.....

Cik Shiqa said...

ain, seram nye.. kalau shiqa mau nya satu malam berkumandang surah yaasin..

*Miss Syahnia* said...

FARHAN **,

~> tak tahu plak
sbb 1st dok umah flat..huhu

*Miss Syahnia* said...

CIK SHIQA **,

~> sambil 2 mcm2 ayat dah bace..
mngkin suda biasa kdgran,
jadi ain anggap ia suda kebiasaan
hihi

Syakiela said...

cik ainnnn oiiiii,samelah kat tempat kite nie jugakkkk...kite dok quarters ipk yg br siap nih,stiap mlm ade bunyi mcm org main guli tuh,dlu2x seram jugak,then ustaz kat balai nie ckp,benda tuh tgh bermain,kite jgn tegur,wat biase2x je,sebab die xmenganggu kite... ^_^

*Miss Syahnia* said...

SIS KIELA **,

~> dear, hari2 cik ain dok tgk
IPK tu dr ofis..hihi

kuarts baru pun ada jugak ker..
pelik kan suma kuartes mmg ada ke
"glongan" ni..??
tu lah selagi tak ganggu kita,
baik kita bt2 tak dgr je..

tp memang tak berani dok umah sorang2..mesti cik ain tumpang dok
umah jiran sbelah.. ;)

zacky ~786~ said...

dah suda.. menakot kn jer.. :(

merahitujambu said...

ngeri jeee dgr..setuju dgn cik ain..harap2 jangan tunjuk muka..kalau x pengsan

^effa^ said...

ain.. seramnya effa baca.. hihi.. kalo effa dh pindah dh.. hehe ;)

penyisir rambut said...

gile seram...
mashi mmg pnakot....
sekian...

NOOR FATIN said...

tetiba rasa seram. hehe kat atas rumah masa dok kl dulu selalu terjadi bila jiran atas rumah balik kg =,=

ain nadzirah said...

adeh! keballah cik ain. kalau kite..huhu dah lame pindah rumah kot.. seramm..huhu

queen aida said...

klu duk sorg2 msti seram tuu...eii..buatnye ade bunyi mengilai plk..xke pengsan.. *___*

Mamachia said...

tak seramkah tinggal citu..harap2 biar dgr bunyi jangan timbul sudahkan, kin diri bulu tengkuk.

nabilah_2908 said...

errr.....seram juga...

tp tu la kan..kalau dah hari2 dgr..dah tak heran...asalkan jgn tunjuk muka...ha..itu penting..

kita tak kacau dia...dia tak kacau kita... ;)

KiUk said...

erkkkk....ngeri nye..huhu

*Miss Syahnia* said...

MAMA CHIA **,

~> suda kbiasaan sis,
biarkn saje..hihi

*Miss Syahnia* said...

NABILAH **,

~> betul2..jgn tnjuk muke n
mngilai..hihi

sayacomel said...

wahh, cerek yang dah lama tak nampakkk..

Mama Gee said...

kuarters kt mana ya?
mama pun sama...
dulu lg lah duk sorg2...
masa hubby kerja jauh..
ade je bunyi guli...
org alih perabot..
kadang2 kalo kuat dan kerap sgt bunyi mama sound je..."Dahlah alih perabot tu...org nk tido ni.."Hik2...pastu senyap le..
Umah mama tingkat atas sekali gak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...