Friday, 24 June 2011

Alhamdulillah..new job!

Semalam dan harini semua ofismate sibuk berkemas bersihkan meja masing2 untuk program 5S..dan tengah sibuk2 berkemas pagi semalam cik ain terima panggilan hangit! haha *cam biasa ayat formal*


puan : ini cik siti nurain ker? 
cik ain : yea saya!
puan : hari tu ada temuduga kan?
awak ditawarkan jawatan tersebut..lapor diri 1 Julai 
cik ain : yea..
puan : nak saya pos surat tawaran atau awak ambil sendiri
cik ain : ok nanti saya amik surat tu!
  *excited* hoho

jabatan new job cik ain tu dalam bangunan yang sama cuma ditingkat 5 selang 10 tingkat dari pejabat sekarang..tidak lah terasa perbezaanya sebab masih pergi balik kerja melalui jalan yang sama cuma keadaan ofis ,tugas dan kawan2 ofis saja akan berbeza.. ;)




***disebalik tawaran new job***

pada awalnya cik ain malas nak mohon masa jabatan tersebut keluar kan iklan  disebabkan kecewa dengan intiview2 sebelum ni semua jawapan yang menghampakan..hanya  lagi berapa hari tarikh tutup iklan..dua akak ofismate cik ain paksa2 suruh hantar borang jugak.. *org dah taknak dah la kan diorang paksa2 siap bg nasihat bagai*



akak ofismate : dik,mohon lah..mana tahu rezeki
cik ain : ala malas lah..kecewa dah mengharap tapi tak dapat pun
akak ofismate : ala mana tahu rezeki nak kawen!
hantar je borang saja2..nanti akak amikan borang..
cik ain : ermmm yela2 
*malas nak dgr akak2 tu membebel*

hantar jugaklah borang permohonan tu tanpa berharap..rezeki cik ain dapat panggilan temuduga *temuduga pun langsung tak rasa gugup atau takut sebab tak berharap kan cuma cik ain adalah study cikit2* kalau intiview sebelum ni bukanlah main study macam nak amik exam spm..huhu dan pagi semalam cik ain dapat panggilan tawaran kerja tersebut..syukur sangat! rezeki kali ni memihak pada cik ain ;) lepas ni akan bertukar bidang kerja dari perkeranian/operasi ke bidang undang-undang..tugas kerja pun mesti berbeza dari sekarang..haruslah berlajar ilmu baru pulak lepasni.. ^__^*



***pengajaran dari pengalaman***

~> Gagal sekali tidak bermakna gagal selamanya..tapi kita harus cedok segala pengajaran dari kegagalan itu  untuk diperbaiki pada usaha akan datang..

~> Rezeki manusia datang dalam pelbagai bentuk..jangan kita bersedih dan gusar jika masih belum berpeluang terima pekerjaan atau sesuatu benda yang diingini..kerana telah Allah  s.w.t tetapkan pekerjaan/benda yang jauh lebih baik dari sebelum itu..cepat atau lambat saja..yakin pada ketetapan-Nya..

~> Jangan kita terlalu 100% berharap dan yakin pada sesuatu perkara kerana jika ia datang dengan jawapan kegagalan..maka 100% juga kekecewaan dan kehampaan yang akan kita rasai...



notasyahnia : ada lagi seminggu untuk cik ain habiskan masa di ofis sekarang..2 tahun di UPEN..memang banyak kenangan manis dan pahit..ha sedihh pulak nak cerita lebih2..sob sob ;(

27 comments:

♥ Kasut Pink ♥ said...

Rezeki nak kawen tu ain. Betul tu gagal skali bkn gagal slamanye. Biase camtu la, bile dah malas buat sambil lewa tang tu yg dpt. Bile bersungguh2 x dpt plk..huhu

Aeen said...

tahniah yeh ain..rezeki nak kahwin ni....:D

*Miss Syahnia* said...

SIS DEQ **,

~> yup dear,tuah manusia
sape yg tahu kan..

slalunya mmg camtu yg kita
tak bharap lah dpt yg mghrp
tak dpt pulak..huhu ;)

*Miss Syahnia* said...

AEEN **,

~> hihi tu lah rezki
nak kwen..wink..winkk

Anak Wak Mail said...

wahhh..tahniah..rezeki tu memang kita tak boleh jangka..bila kita tak harap, dapat pulak..bila kita terlalu mengharap..tak dapat..kalau tak dapat tu tak boleh putus asa..mungkin Allah saja nak uji kita..hehe..=)

pesanan ikhlas dari ustazah siti norbayah..haha

cik enul said...

waaa...best gler dapat keje baru...tahniah..rezeki kawen tuh...sy pun tgh nak carik keje baru nih sbelum kawin..mood malas gler, tp bila tgok u dapat keje baru tetiba smangat nak carik tuh berkobar2..huhu..nak g email resume la jap lagi....hehehe

Rinna said...

Tahniah dpt kerja..baru dan akan bertukar ke tempat baru :)

*Miss Syahnia* said...

ANAKWAKMAIL **,

~> thanks dear..
slalunya mmg begitu keadaanya kan
rezeki manusia berbeza-beza..
bsyukur sgt smpai dah rezki ain
nantikan ;)

lepas ni kamu plak yea..
ehhhh adik ustzh nrbyah ker? hihi

nida-razak said...

alhamdulillah..congrats ain.. =) rezeki nk kawen la tu...=)

e k i n ♥ y u s r i said...

tahniah
hehehehe

merahitujambu said...

alhamdulilah...sy pon baru je tukar kerja baru..baru seminggu

UyaRayza said...

congratez dear hehehe..bgusnye...org nak kawen memang kadang2 tanpa disangka rezeki mencurah2 heheh

ain nadzirah said...

tahniah!! betul tue, gagal sekali x bermakna gagal selamanya kn. Yang penting jgn putus asa. ^^

HonEyBuNNy said...

alhamdulillah...

rezeki ada di mana2 saja...;-)

asalkan kita usaha,berdoa & tawakal..

JIVEBUMZ said...

tahniahhh
ye betoi rezeki nak kawen lah tu... baguslah pindah 1 bangunan jugak mujur tak kene keluar negeri sgor nie hihi

iedaurora said...

congrat dear! tu la org ckap rezeki nak kawen...

sahromnasrudin said...

tahniah!!! semoga prestasi awak kan lebih cemerlang lagi :-)

NOOR FATIN said...

ok la tu. tempat baru, pengalamn baru. hehhe tahniah dan semoga berjaya!

E K A said...

tahniah ye dik

Bigdaddyz said...

selalu ada tawakal diakhirnya.

chemay said...

tahniahh dear.
jangan cepat give up tau
:)

kasutmerah said...

uwaaa. akak yang sedih ni kang. tak sabar nak tunggu ain buat ucapan nanti masa majlis perpisahan.. hihihi... baru cite sikit dah nangis ni kan pula ada majlis nt.hehe jgn mrh cik ain.. sejak dah nak pergi ni suka betul dia ni menyakat orang kat ofis.. ainnnnn...

Mama Gee said...

alhamdulillah...
tahniah atas rezeki tu yaa... :)

Papa Mifz said...

tahniah yer dapat job baru...

♥ nana i am ♥ said...

alhamdulillah ain :) semoga Allah permudahkan segalanya dan dimurahkan rezeki ain yang dah nak kawen ni..hehehe~

ch@ said...

rezeki orang nak kawen mmg mcm tu ain, tiba2 je dia dtg. mcm akak jugala hari tu. nak kawen, terus dpt offer tmpt kerja baru. sampaila skrg, nak resign pun rasa sayang.

Cik Shiqa said...

tahniah ain.. tuah ayam nampak d kaki. tuah ain, x sapa tahu.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...