Thursday, 29 March 2012

RinduNya Seorang Isteri

Yuupp..seperti tajuk diatas..sudah hampir 2 minggu berlalunya ain tak ketemu sama en.suami..hati yang merintih sape yang tahu kan..uwahhhhhh..okey cukup tak baik untuk kesihatan jika terlalu stress..cewahhh apakan daya tanggungjawab dan tugas yang digalas demi negara harus diutamakan dan terpaksa kami menggunakan sistem Perkahwinan Jarak Jauh (PJJ)..seorang di pantai timur dan seorang di barat.. ;(  mungkin sudah terbiasa sebelum berkahwin kami bercinta dan bertunang jarak jauh selama 2 tahun so, ain tidaklah terlalu terasa berjauhan cuma selepas berkahwin situasinya agak lain sedikit..mesti nak call n videocall hari2 ;))


saya rindu saat ini, ketika bermadu bulan, ketika merah inai masih terukir


Isnin lepas, ain memang nak ke bustesen beli tiket bas balik terengganu ke tempat en.suami..TuPtUp en.suami call cakap dia nak balik jumaat ni (esok) ambil ain sekali nak bawa barang2 kelengkapan rumah ke sana..yahuuuuu terus bebunga2 hati ni.. ;)) alhamdulillah, en.suami dapat menyewa rumah di kuala terengganu untuk kemudahan jika ain pulang kesana..tidak perlulah dok hotel yang sewanya sehari semalam sudah seratuss,rugi2 baik sewa rumah sendiri sebulan baru 3**  ^__^



Nota Syahnia : Orang kata bila berjauhan..semakin rindu..semakin sayang..yeker?? tapi ain sedihhh sebab hanya dapat jalankan tanggungjawab seorang isteri dihujung minggu saja..moga kami dapat hidup bersama 1 hari nanti..caiyokkkkk ain! hehe

27 comments:

cik enul said...

ain,
takper..
pasti ada hikmahnyer smua niyh...
insya'allah, 1 hari nanti leh duk sma2..amin...

erin moshimoshi said...

sabar ye sayang ..
erin jauh satu jam je x boleh

Aeen said...

sabar yeh ain...pasti sumenye ade hikmah...mmg betul kalo dok jaoh2 ni smakin rindu rasanye...n btmbh2 sayang.....insyaAllah...1 hari nant ain pasti akn dpt bsama ngn suami tercinta 1 hari nanti...:)

:: Mrs.SyahNia :: said...

CIK ENUL **,

~> THANKSS DEAR,
MUDAH2AN NYA ^__^

:: Mrs.SyahNia :: said...

ERIN **,

~> HA TAW TAKPE
APA NTAH LG BILA JAUH
BERIBU BATU..UWAHHHH

:: Mrs.SyahNia :: said...

SIS AIN **,

~> MNGKN INI TBAIK UTK
KAMI MASA INI..
TU LAH SPERTI BARU2 BCNTA DULU
RINDUNYA..HIHI THANKSS DEAR
DOAKN UTK AIN :))

kiera'sakura said...

xpe, byk yg kita blh belajar ble PJJ nie kan.. saya nanti pn ber PJJ jugak jengan bakal suami

♥ ROS ♥ said...

Insyallah... Xpe ada hikmahnya.. :) hihihi.. Makin jauh makin syang :)

.:hana radzi:. said...

sabar yea..hana pun dulu berjauhan selepas kawen.bila dah dpt kje kt KL ni,Mr.Hubby pun dikhabarkan dpt tukar ke sini.alhamdulillah kini kami sebumbung :)

berjauhan sebelum kawen bagus.tpi berjauhan lepas kawen lain tau.seksa jiwa & raga. :)

NOOR FATIN said...

insyallah ain. sabar byk2 k. semoga dipermudahkan nanti, anggap ni dugaan ^^

Cik Dayah said...

sabar la ain.. nanti tak lama lagi dapat la duduk sama2.. masing2 ada tanggungjawab.. apa2 pun kalau rindu ajak je aku ni keluar.. apa ada hal!

ADEEYA said...

Tahniah untuk perkahwinan :)

Mie said...

Selamat pengantin baru...

TQVM follow blog saya...

cikwahidaidris said...

sabar tauu awak. jangan sedih2. :)

bestnye laaa dah kawen. hihihi. btw, Selamat Pengantin Baru ye. baru lagi kan? hehe

Aien Alien said...

sekarang ni saya tengok macam ramai pula yang dah kahwin kena lalui PJJ sebabkan berlainan tempat kerja, dulu2 tak sangat sebab isteri surirumah, kahwin terus duduk dengan suami, sekarang ramai wanita berkerjaya...tapi semuanya tak lama, mesti akan sebumbung nanti :D


*Selamat Pengantin Baru :D

sahromnasrudin said...

assalamualaikum

senantiasalah berdoa semoga permohonan pertukaran segera mendapat kelulusan

Papa Mifz said...

2 minggu tak jumpo...wah lamo tuh...nasib baik boleh video call kan...terubat sikit rindu...hehe

yad'z said...

ala2 sweetnye .. hehe... takpe, jarak jauh tu buat rasa makin sayang n main rindu.. ngeee~

teha said...

sbr yee sis.. dugaan :)

man said...

sbr2

nik rosmawati said...

mesti ada hikmah di sebaliknya kan.
moga tabah yea

Cik Yatt said...

ermm.bercinta pon tak bole jauh2..ni lagi dah kawenkan?

folo sini :)

aniswany said...

alahai..sama ja cita kita..beza nya anis x kawen lg je..huhu

dia keja kt terengganu,anis di penang..huhu sedey2

KaK LimAh Si SupiR said...

dlu, abg kaklimah p0n mcm tuu jgk dgn wife dye..tp lg jauh..sorg kt sarawak, sorg kt perak..tp skrg dh same2..saba2 ^_^

ain nadzirah said...

sabar. sabar. :)

semoga bahagia dgn en.suami yer. :))

♥ nana i am ♥ said...

salam pengantin~ ^_^ alololo siannye duk jauh..takpe ain..ramai jugak yang kahwin duduk jauh dengan suami/isteri..nana doakan semuanya dipermudahkan Allah supaya ain dengan suami dapat hidup bersama cepat cepat lepasni ye :)

:: Mrs.SyahNia :: said...

NANA **,

~> TU LAH SKANG PUN AIN TGK RAMAI SUAMI ISTRI DOK BJAUHAN ADA YG SORG PERAK SORANG SARAWAK..UWAHHH NANGES..BSYUKUR LG EN.SUAMI MASIH DSMNANJUNG..THANKSS NANA DOAKAN UTK AIN..HRAP BGITU LAH..AMINNN ;))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...