Friday, 11 May 2012

Personal Asisstant Bos tidak bertauliah!

Salam jumaat..baru balik bersarapan dengan en.suami..almaklum pasangan PJJ..sekali jumpa harus manfaatkan sebaiknya..sempat jugaklah dating2 kat tasik shah alam tadi..hihi ;) lagipun ain takbole keluar ofis lelama sebab nanti bos cari..huahua agak terikat sikit jadi PA ni kan..walau sebenarnya bukan tugas hakiki ain sebagai PA..tapi ain terima sebagai satu pengalaman dan tugas kerja baru..

Mula-mula takut juga nak terima tugas sebagai PA sebab bukan jawatan ain..langsung takde basic pasal PA lagipun bila berdasarkan pengalaman semasa di jabatan lama.. PA kpd bos habis jadi mangsa tempat bos lepaskan marah bagai..marah dengan pegawai lain PA dia jadi mangsa..sampai nangis2 akak PA tu..kesian sangat..mungkin nasib tak baik dapat bos yang memang emosi macam tu kan ;(



Tapi, alhamdulillah..bos ain tidak beremosi mahupun naik angin tak tentu pasal..kalau ada pegawai buat masalah pun dia cuma buat muka stress sikit tapi tidaklah cakap melalut maki hamun bagai..PA dia pun tenang dan gembira je nak bekerja kan..kalau tak mahu juga protes..hikhik

Sebenarnya kalau nak jadi PA harus kene kuat daya ingatan ok..kadang2 bos tanya..ingat tak surat pasal bla..bla..? ingat tak pasal meting haritu bla..bla..? mana fail sy yea..bla..bla..? aishh kadang2 ain pun tak ingat semua lagi2 sejak pas kawen ni..haha.. "kejap yea boss saya semak n ingat balik!" huhu memang ain harus banyak makan kurma untuk kuatkan daya ingatan dan lebih berhati2 jangan sampai termakan banyak semutttt.. ^__^

 Ingat lagi masa ain baru kawen haritu..dia datang kat meja ain sambil bagi surat yang telah diminit..

Bos : ain, kamu tengok ni tulis apa?
PA : apa nya bos??
*pastu dia tunjuk kepada siapa dia minit yang tertulis 'PA'*
PA : PA lah personal assistant..
Bos : eh bukanlah..PA ni untuk PUAN AIN!!
PA AIN : eh bos ni! ;)senyum  
*dalam hati..pandai bos ak ni loya burokkk*



Nota Syahnia : Tak kisah apa pun tugas kerja kita..haruslah lakukan dengan seikhlas hati dan terbaik..insyallah rezeki yang kita dapat pun diberkati..amin

8 comments:

Hidayah Ali said...

biasa la tu ain.. aku yg tak jadi PA pun kena ingatkan bos semua.. sampaikan nak suruh tutup suis masak air pun aku kena ingatkan. kalau x alamat ye kering ler air tu.. kerja apa2 pun semua susah.. tak ada yang mudah dalam hidup ini! yg penting kena usaha lebih1

p/s: untungla en abg balik...

:: Mrs.SyahNia :: said...

DAYAH ^^,

~> KAN..DAH TANGGUNGJAWAB KENE JUGA TUNAIKAN..BAGUS JUGA SEKURANGNYA KEBAIKAN UTK KITA LEBIH KUAT INGATAN..HIHI

BESTT LAH, EN.SUAMI DAH DISISI..BOLE MANJA2 ;))

nik rosmawati said...

yea la.kena lakukan dengan ikhlas walaupun tak di hargai kan.yg penting kita buat keje kita :)

khaifaiz said...

semoga maju jaya puan ain

nabilah_2908 said...

lebih kurang je keje kita ni..huhu..

faham apa yg Ain lalui...keje mcm sy lagi haru kot...sbb skop lebih meluas...lagi banyak benda nak ingat...

ye la company kecik..staff tak ramai kt office ni...so semua kena buat... :)

budak penjara said...

klu x pandai loyar buruk mmg xleh jd bos la..hehe

_YusT_ said...

congrats ain yer..terbaik!

.:sweet honey:. said...

tag!

http://ga-contest-segmen.blogspot.com/2012/06/mega-tech-giveaway-by-mizzninie-cik-mun.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...