Tuesday, 15 May 2012

Rezeki yang sangat bernilai ^__^

Kadang-kadang mungkin ini adalah isu sensitif bagi pasangan-pasangan yang sudah berbulan, bertahun kawen tapi masih belum dikurniakan cahayamata kan..sebab ain pun rasa sensitif sikit walau baru 2 bulan kawen bila orang sekeliling sibuk bertanya "dah berisi ke belom?".. "dah ada pape tak?".. "ni bila nak tak sihatnya ni?" aduhhhhh baru nak feeling2 honeymun kan sibuk tanya soalan cmni tanya lah "eh bila nak bercuti ngan en.suami?".."best tak kawen?" haha

Mungkin pertanyaan seperti ini sudah menjadi satu kebiasaan dikalangan masyarakat sekarang..belum lagi makcik2 kepochi yang sibuk banding2kan menantu, anak sedara dia tu dah berisi bagai..anak ko bila lagi? mak ain mesti akan cakap "eh baru lagi rehat lah dulu" thankss mak, mak lah orang yang paling memahami anaknya kan! ;)) hihi apapun sebenarnya ain bersedia untuk jawapan jika ada orang bertanya persoalan camgini "ala kteorang pasangan berjauhan susah lah sikit" ok tak..hihi

Tapi sebenarnya dari sebulan perkahwinan kami suami isteri berpakat takmau rancang2..memang nak anak cepat2..best je tengok pasangan muda dah tolak anak pakai stroller..comel! ;)) ..apapun sesiapa yang masih belum dikurniakan cahayamata mestilah selalu berdoa mohon rezeki itu daripada-Nya..insyallah Allah sentiasa mendengar rintihan dan doa kita..yang penting jangan putus asa dan rajin2 berusaha ok! yeeaahaa..


Comel sesangat baby ni..gerammmmm aunty tengok kamu..
Hari2 tengok kamu kat dekstop background com.opis aunty taw! hehe

14 comments:

Cikpuan rara said...

comels.ala biasalah manusia.mesti nk tanya.sabo jelah.papepun chaiyok k.

♥ nana i am ♥ said...

alololo comelnye!semoga Allah memberi rezeki (anak) yang melimpah ruah buat ain dan suami :) hik3~

Aeen said...

biasa la ain...mulot org..kite xleh nk ckp ape la..insyaAllah..ade rezeki...ade lah kan...yang penting berusha...:D

♥ dak pink said...

Bisalah, tipikal Malay!

DAWIA. HONEYPUTRI said...

biasalah manusia..
kalau blum kawin, sruh kawin.

dah kawin, tnya bila nak ada ank..
ops teremosi pulak ;p

Apa2 pun hrp ain sntiasa heppi bersama suami ye :)

Al Kisah said...

insyallah, kalau ada rezeki, mesti ada punya.. yang penting berusaha, caiyok!!

♥ ROS ♥ said...

biasalah tu.. mak kita selalu memahami :) apepun, jgn menafikan.. teeettt.. jawab insyaallah kalau ada rezeki :P

khaifaiz said...

biasa la tu kan... sabar jela..

Sweetie Pie said...

akak dh lali dik..hehe dh 3 thn pn..blum rezeki..faktor bjauhan adlh faktor utama..hu3

♥e'in♥ said...

insyaAllah ade rezeki.. :)

dilazfamily said...

akak doakan semoga ain cepat dapat baby yg sihat dan comel.Amin

ILA HonEyBuNNy said...

yunk....dah tawin eh..lama ila xberblog...smpai xtau semua kwn2 blogger ila dah tawin..hehe

nti ada la rezeki tu..sabar itu indah..:)

baby lydia said...

salam sayang n dya follower sini ya..

miZz_nizZ said...

comel2..hee.ade rzki tu..dnt wori.kuatkn usha..ops.hehehe=P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...