Tuesday, 9 July 2013

Salam Ramadhan 2013



Sekejap sungguh masa berlalu kan? pejam celik dah masuk bulan puasa..seperti teringat lagi bulan puasa yang lepas..puasa tahun 2012, ain tengah pregnant 4 bulan, tengah alahan teruk!..setiap pagi mesti muntah kuning yang pahit..eerrhh wajib awal pepagi, tengahari, malam harus makan makanan berat2..langsung tak boleh lewat makan..kalau tak nanti masuk angin, muntah-muntah, pening kepala..itu belum lagi kalau kadang-kadang akan muntah non stop 1 hari! badan lesu muka pucat kemain..penangan pregnant twins agaknya ;) memang tak mampu sangat nak berpuasa..orang lain puasa akak bawa bekal p opis..oppss kantoi! haha ganti puasa jelah jawab nya jemah oiii..huhu

Tapi yang peliknya..sehari sebelum raya..tiba-tiba badan jadi segar, tak muntah-muntah, tak lesu, tak loya, boleh masuk dapur cium bau2 yang memang langsung tak boleh bau sebelumnya, boleh makan ayam..amboiii lah anak mentang2 esok nak raya automatik hilang mabuk..huhu lepastu terus badan kembali ok sampai bersalin.. -___-"

Tup..tup esok dah masuk 1 ramadhan kembali..kalau tahun lepas twin dalam perut, tahun ni twin depan mata..kul 5 pagi kita sahur, jam tu jugak diorang akan mintak susu..nanti boleh sahur dengan mama sekali yea anak-anak..kesian papa, tahun ni kene berpuasa seorang diri diperantaun lagi..sobsob takpe insyallah ada rezeki kita berempat dapat tinggal bersama 1 hari nanti..doa orang berpuasa dimakbulkan kan...aminn



Kanan-Qaireen, Kiri-Qairina
Masa umur 3 1/2 bulan

Hai aunty-aunty, selamat berpuasa yea..
harap mama kami juga dapat berpuasa dgn sebaiknya
kesian tahun lepas mama mabuk teruk..terima kasih mama berkorban utk kami >__ -


Dikesempatan ini, ain nak ucapkan selamat berpuasa pada semua, moga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan kemulian, kerahmatan dan kebaikan, insyallah..malam ni startlah kita berterawih..di opis ain plak dah kenyang makan sampel kuih raya..buat tempahannya belum lagi..haha puasa jangan tak puasa taw korang..ibu-ibu mengandung yang rasa tak mampu jangan paksa diri..kesian kat baby..kalau mampu anda teruskan..caiiyyokkk ;))




Nota Syahnia : Harap-harap papa dapat balik kampung cuti raya..kalau tak dapat..kita anak beranak beraya di perantaun ikut papa jugaklah jawabnya..pergghh nasib baik dah pandai nganyam ketupat! *tetiba* ok fine! esok puasa baru 1 hari dah pikir ketupat..hoho

9 comments:

Khai♥Rin : anies said...

salam ramadan 1434H utk anda sekeluarga

Dawia ♥ said...

salam Ramadhan buat ain dan ank buah twin wia yang cecomel tu...

comel sgt diorang sekarang..geram la nak hug and kiss..hee

Mizz ErMa said...

hehehe..selamat berpuasa jgk utk ain n kembar..

QA's ~ mamapapa said...

comelllnya si kembar :) jemput follow kmbali :))

QA's ~ mamapapa said...

comelllnya si kembar :) jemput follow kmbali :))

MrS. F!zA said...

salam ramadhan awak..alahai kalo sy dipagi raya rindu ketupat wan dikampung..

eMMe said...

Ain, Selamat berpuasa mama wiwin...
Ain, ade join grup Dianugerahkan Kembar kat FB tak? nnt kite add kat FB... Ain, Alhamdulillah... bertemu lagi Ramadhan kali ini.. last year bwk dua budak dlm perot, tahun ni perot kosong, n slim mlim gitu...
hope dpt puasa penuh.. InshaAllah...

Ain, kalo sudi add fb saya Emmi Adnan/emme81@gmail.com

tq kasi advice ya! :)

eiela said...

selamat berpuasa kak..

Masya said...

selamat berpuasa.. dah seminggu baru sampai sini hihihihi ...

masih x boleh nak bezakan kembar yg manalah... tp dua2 pun comel geramm....

bgslah pandai anyam ketupat, kt ni.. pandai makan jer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...