Tuesday, 19 November 2013

Qaireen Qairina : Perkembangan 11 Bulan

17 Nov lepas, genap si kembar 11 bulan..pejam celik pejam celik dah nak setahun..fuuhh terasa lagi saat2 getir melahirkan diorang bulan 12 tahun lepas..huhu jangan gedik kalau sudah ada yang bertanya "bolehlah tambah lagi" ewahhh no, no belum masanya lagi..perancangan keluarga itu penting yea puan2.. peace ;))

Kalau ditanya sekarang, kembar dah pandai apa? sekarang dah pandai melasak n bergaduh..huhu kadang-kadang diorang baik main berdua sambil mulut potpetpotpet bising berborak berdua..kang kejap lagi bergaduh pulak berebut mainan..selalunya adik yang suka rampas barang kat tangan kakak..kakak plak tak pandai melawan hanya tahu menangis sambil mempertahankan barang yang dipegang..adik siap tarik rambut kakak lagi kalau tak dapat barang dari tangan kakak..sebagai mak yang prihatin kenelah cepat2 leraikan kalau tak selagi itulah mereka bergelut berdua..ayoyooo alahai anak! kecik lagi pandai gaduh dah besar nanti fenggssaann lah mama camni -___- 


kalau mama tengah tengok tv..diorang berdua pun sibuklah bertenggek kat situ
kang habis frame2 gambar tu suma diterbalikanya..heh -__<


Dari segi fizikal plak..nampak sedikit perbezaan kakak tinggi sikit dari adik, oh gigi adik dah 4 batang, gigi kakak plak baru keluar sebatang..dah semakin laju merangkak..tapi masih tak berani nak berjalan..mungkin lambat berjalan sebab tumbuh gigi dulu kot..orang-orang tua lah cakap "kalau tumbuh gigi dulu, lambat jalan..kalau jalan dulu, gigi lambat tumbuh" percaya atau tidak, terpulang kan  ;) hee


Anak sapelah ni..tidur bukan kemain lagi kakinya

Tidur malam mama plak semakin mencabar sebab sekejap kang ain bangun alihkan kakak yang tidur dihujung kaki mama..kang bangun alihkan adik plak tidur hujung kaki kakaknya..kang tengok kaki adik atas kepala kakak..kang ain tersedar tengok-tengok sedap kakak tidur bersandar kat badan mama..ikutkan makpaknya tak plak tidur lasak..anaknya plak tidur kemain lasak..hehe

Semakin kuat menyusu..budak kecik berdua ni memang dari baby sangat susah nak menyusu..minum susu pun sikit-sikit..nasib baik bab makan habis semangkuk bubur nasi..sekarang dukung pun dah terasa berat..harap-haraplah checkup setahun nanti timbang berat naik ye sayang..tak sanggup dah mama dengar nurse harimau tu membebel2..huhu tapi mama tak kisah janji anak mama sihat walafiat..


Nampak perbezaannya kan?
muka kakak Qaireen (kiri) bujur sireh..adik Qairina (kanan) bulat mukanya
tu je lah nak bezakan diorang..
rambut masih sama, segan silu nak tumbuh dengan lebatnya..huhu




Nota Syahnia : Takde apa nak note..cuma terasa rindu plak kat papa kembar! >__<

9 comments:

Shark Kay said...

hehehhe..
lawak btuil aksi kembar nie..
comel masing2..
bleh tahan lasak tido tu.

bojie_boboy86 said...

anak2 saya yg xkembar tu pn tido lasak mcm tu gak....hahaha....habis tempat mama n abah pn depa bdua redah....

Al Kisah said...

seriously chomel.. cam upin ipin..

erin moshimoshi said...

best kandpt kembar ...
moga erin de rezeki dpt kmbr amin..

Masya said...

bertabahlah mak ainnya.. anak² nak melasak mmg mcm ni.. k x lena nak tdo... boleh tahan jugak kaki tu kemain lg sampai kepala hahaha.. saboo jerlah...

SyahNur said...

salam ziarah... comelnye ur twins, besar2 ni mmg tgh melasak.. citer bab nk menambah tu, dulu masa my twins 10 bulan, tanpa disangka2 sy pregnant lg.. haha.. kita hny merancang Allah yg tentukan.. huhu...

Khai faiz said...

tang tidur tu ha yg comel... hahaha

mama ila said...

alahai..comelnye si kembar..hihihi..suka tgk baby kembar... =)

ila follow sini yer..salam kenal =)

imm said...

assalamualaikum..comelnye anak kembar..teringin jugak huhu..btw kite follow blog awak ye.sudi2 lah folow kite balik..
http://cikanem.blogspot.com
terima kasih ye:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...