Friday, 1 November 2013

Sepetang bersama Geng Bulu Hitam

Semalam petang dapat kejutan dari en.suami..dia kata dalam perjalanan nak ke Muar,Johor atas urusan kerja..4.30 petang ain balik kerja terus gerak ke pekan sebab nak beli barang, tiba2 Mr.hubby buat videocall..sambil memandu boleh lagi ai jwb call..sangat tak bagus ok!..hehe ingat keluarlah lah muka suami sebab dia kata dah sampai kat muar..tuptup keluar muka si kembar tenit ain dalam videocall tu..perghhh gembira kemain hubby buat suprise camni taw..tiba2 muncul je kat umah tu..ngehhh terus ko, ain patah balik pecut balik rumah..cancel nak beli barang..haha excited betul mak si kembar..ngehhhh hubby dapat tidur semalam je malam tadi..pagi tadi dalam kul 10 pagi dah kene gerak ke muar dan terus balik ke terengganu..sobsob  nangis laju2 ;'(

Oleh kerana petang semalam masih muda..ain ajak hubby ke bukit malawati, kuala selangor nak bawa anak-anak tengok monyet..apakah? padahal banyak je pun monyet kat belakang umah tu..huhu monyet di bukit malawati sangat mesra alam okeyy..monyet belakang umah suka curik pisang..tak boleh pegang2..ggrrr


Geng si bulu hitam!


Monyet-monyet kat bukit malawati ni memang jinak2..kalau sesiapa pegang makanan..berebut2 datang nak amik makanan..siap panjat2 kat badan kita lagi taw..kira kalau nak bergambar dekat2 dengan monyet ni korang kene umpan dengan makanan erkk..kalau tak monyet2 tu tak layan..haha sekor monyet yang kat atas tu tengah makan biskut si kembar..sedap kakak Qaireen tengah makan biskut..monyet datang dekat ain..teruslah ain ambil  biskut kat tangan Qaireen campak kat monyet tu..uisshhh bahaya2 -___-




adik Qairina yang berani2 takut..
ain pun takut2 gak kalau monyet tu membuat aksi diluar ramalan..heh



kakak Qaireen lagi pengecut..
mak yang sangat over! haha
asyik nak melekat dengan mama je..dengan papa pun taknak



tapi..bila akhir2nya..berani plak diorang ni duk sendiri kalau tak memasing melekat kat badan makpaknya..budak2 kan ambil masa untuk panaskan enjin nak serasi dengan apa2 keadaan ;)

relax je pun walau berekor-ekor monyet tumpang lalu kat belakang diorang..eleh dah berani lah tue..kakak Qaireen siap petik daun tu dan aummmm terus masuk mulut..isshh ok tu tandanya kene balik umah sebab mama tak bagi kami makan nasi lagi..kami dah laparrrr mama!!! >__<



eloklah dari kecik diperkenalkan dengan alam sekitar..
nnati dah besar moga jadi insan yang sayangkan flora dan fauna yea..hehe


The end
begitulah cerita kami anak beranak sepetang bersama monyet..hehe
jom..jom kita balik..




Nota Syahnia : Anak2 dah makin besar dah tahu itu ini..tahun depan kita p zoo negara plak yea..please take noted papa! ;))

6 comments:

ADEEYA said...

Oh myy.. beraninya duduk dekat-dekat hehe :)

♥ ROS ♥ said...

Ehhh..beraninya... Klu ros mmg xletak la...tkut.lhahahaha

Al Kisah said...

monyet tu tak kacau orang.. not bad

Masya said...

tu dia sekejap pun jadikan.. yg penting masa bersama².. amboi baca entry ni pun tau mak dia mmg oberrr tau.. terus pth balik hihihihihihi ....

nsb baiklah si kembar ni maintaine cute

Khai faiz said...

uish tkt kena kokak dek geng bulu hitam si kembar tu

Khai♥Rin : anies said...

eeeee kalu sy da cabut dulu hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...