Tuesday, 20 January 2015

Selamat Bekerja wahai Pekerja!

3 bulan sekejapnya rasa..tengok2 kalendar, eh dah nak masuk kerja balik..tetiba rasa cam nak tambah cuti lagi 3 bulan..hoho maka, tamatlah status surirumahtangga sepenuh masa..selepas ni terpaksa korbankan  8 jam ditempat kerja..sobsob bertabahlah diri, bersabarlah anak2..mama perlu kerja demi sesuap nasi..eh tak bukan sesuap, berkali2 suap dah mak ko ni makan nakk!! gggrrr


Qairina yang paling manja setakat ni!


Syukur, kali ni tak serumit masa kembar dulu..masa tu ain kerja di shah alam dan en.suami di kuala terengganu..kembar plak terpaksa ditinggalkan dalam jagaan mak n abah ain di kampung..kira cam cinta family 3 penjuru..sorang pantai timur, sorang selatan, sorang barat..sedih sangat kenangkan masa silam..ecehh sebak plak ahkak!

Tapi sekarang, kami 5 beranak dah tinggal serumah..nasib rezeki tempat kerja dekat dengan rumah, tengahari waktu rehat bolehlah ain balik tengok 3Q.. kalau en.suami offday, dia plak boleh jaga 3Q..begitulah seterusnya kisah hidup kami..hihi


Ini cerita ahad semalam
si adik memang suka melalak buka mulut besar2 taw
dia nangis nak suruh emaknya dukung, 
alahai anak bertuah!


Ok mama, stroller ni kuat dan kukuh 
untuk adik Qaira!

Balik kenduri kawen singgah Jusco semata nak beli stroller sweetcherry ni..hadiah untuk Qaira tapi kakak kembar mahu kasi test dulu, kukuh ke tak untuk adik dia..tu yang pakat naik sekali 2 orang..ayoyo


Sampai tertidur dia dalam tu..sukew lettew!


Nanti mama dah kerja..anak2 mama takmo nangis pepagi bila bangun tengok mama dah takde golek2 guling2 sesama ye..maklum dah 3 bulan mama ada 24 jam sekali tengok mama takde..uuwwahhh 3Q pless jadi gud girl dengan nenekatuk di rumah ok..oohh marilah datang mood kerja.. -_-"

Sudah kene tukar jadual maa..kalau sebelum ni tidur lambat bangun lambat, lepasni tidur awal bangun awal..pitam!! haha

2 comments:

eMMe said...

jgn pitam ain.. jg kesihatan diri tu okey..kekalkan kesihatan, penting tu..kalo kite sakit..susah nnt kan... sian anak2 kite kecil2 lagi... mmg tak jemu2 tgk gambar si twin sowang tu nangis nganga..tringin twin saya yg kuat nangis juga, hahaha...

Masya said...

selamat bekerja ibu .. dah ada 3q ni bertabahlah jadual .. klu mata jd panda g kerja... apapun jaga kesihatankan.. x semua org dpt peluang camni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...