Wednesday, 25 March 2015

Majlis Aqiqah, Berendoi & Cukur Jambul Qaira serta Majlis Hari Lahir QaireenQairina ke-2

Tajuk pun dah boleh buat karangan taw..kemain panjang, ahakss kali ni malas nak buat entry berpart2..kita cerita sekali jalan sebab majlis pun berlangsung pada 1 hari sahaja..tak banyak cerita rasanya..cuma banyak sangat gambar! hihi ada masa akan dibuat entry khas untuk perkhidmatan2 yang digunakan sepanjang majlis berlangsung ok!


Gigih jugak buat kad jemputan ni
senang send picture je jemput pakai whatsaap
mana yg takde whatsaap, ahkak photostat je

Tarikh majlis sebulan awal ain dah booking siap2..lelaju cakap dengan adik beradik sedara semua suruh melapangkan diri untuk majlis ni..harus ko merajinkan diri jugak untuk merewang..kihkih ;D

Takmau banyak cerita kita tengok je gambar2 yang diambil sepanjang majlis..


 Bunting untuk majlis anak2 dara mama


Buaian berendoi disewa untuk Qaira..
Candy Buffet untuk Birthday gigih ain DIY sendiri 
-_-"


Pelamin Berendoi si anak dara kecik
isshh kecik2 dah berpelamin..
emak dulu nak tunang pun 
pelamin buat sendiri je..sobsob

Buai berendoi, ain sewa dengan Buaian Berendoi Mamia..nak cari buian berendoi ni pun satu hal jugak..sampai tak tidur malam dibuatnya..haha tapi akhirnya jumpa jugak sorang kakak owner buaian berendoi mamia ni..sangat2 friendly, best, pemurah n harga boleh tawar menawar..ok next entrylah ain buat khas untuk sewa buaian berendoi ni erkk ;D






Qaira yg dirai..kemain suka dia dok dalam buai berendoi ni sampai tetido..


kannn..lena sangat tidur tu dik..


Ada pun muka mak 3Q ;))

Acara dimulakan dengan bacaan tahlil dan diikuti marhaban serta berendoi oleh ahli2 Kumpulan Marhaban kampung tempat ain..start dalam 11.15 am..alhamdulillah, majlis marhaban, berendoi berjalan lancar..Qaira pun sangat2 gud girl tak meragam, tak merengek sebab dia suka org bertukar dok dukung layan dia..mahu tak suka..mak nya pun tak kalut..cuma kakak kembar je lah meragam sikit2 tapi masih bisa diatur oleh makpaknya..ngehh


Bacaan marhaban sedang berlangsung




kami menyelit ditepi sini..

majlis Qaira banyak gambar mama n Qaira je..papa n kembar ntah mana2..hehe


Start pusing untuk selawat n cukur jambul
dah nak cukur jambul elok plak Qaira tidur
senang keje mak ko nak..kalau tak bertuah dia dukung dibaringkan camtu..haih


Nenek kasi potong cikit rambut ye cuu, 
esok lusa mak kasi botak plak ye nakk..


Habis acara cukur jambul..ke acara nyanyian syair berendoi plak..si anak kene dimasukkan dalam buai n ibu kunun2 buai2kan anak sambil ahli marhaban dendangkan syair yang merdu.. ;))


Alhamdulillah,
 ramai ahli marhaban yang hadir menjoinkan diri..
termasuk mak ain juga salah sorang ahlinya..



Kambing Aqiqah untuk Qaira dibuat golek
cepat habisnya , masa kembar dulu 2 ekor masak kari banyak lebih tak dimakan..hrmm

Kambing golek! ain tak makan sebab memang tak makan kambing..semua ahli keluarga sedara mare cakap sedappp sangat..nyummy

 kambing golek plak servis terbaik dari
 Nam Agroventure

Eh ni baru citer pasal Majlis Cukur Jambul Qaira..baru setengah hari..nampak gayanya kene buat entry berpart2 jugaklah..hehe banyak plak gambar yang nak dikongsi..ggrrr

Next entry sambung Majlis Hari Lahir Kembar disebelah petangnya plak ye dengan suasana sekitar majlis..


Bersambung di PART-2, :D




4 comments:

Aeen said...

sedapnya tengok kambing tu..nyum2...
meriah majlis..sronok tgk..:)

Mizz ErMa said...

meriahnya majlis anak3 dara ain..hihi

ch@ said...

waaah, byk nya bunga kat sini.
tahniah ain. bestla mama ada geng kat dapur pasni.

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...